stiklero1488 – אלף ארבע מאות שמונים ושמונה שעות של חופשה, ואף יותר לתלמידי החטיבה והתיכון. מה עושים ב"חופש הגדול"? חלק קטן מהתלמידים עובדים ורובם משועממים. רוב עיסוקם מתרחש בקניון, בביקור אצל חברים ובחוצות הרחוב, ובכל אחד מהמקומות הללו ובכולם יחד בעיקר אוכלים! לרוב השעמום הוא מקור האכילה המיותרת, והחשש שלכם כהורים מפני השמנת יתר טבעי וברור. בכדי לסייע לילכם קבעו כללי התנהלות והתנהגות במהלך חופשתם בנושא אוכל, אכילה ואורח חיים פעיל

כלים

תפריט - בגיל ההתבגרות מתרחשת גדילה והתפתחות, והתזונה צריכה להתבסס על מזון בעל ערך תזונתי גבוה מכל קבוצות המזון ובעיקר על חלבונים. בהתאם לכך, הרכיבו עם ילדיכם תפריט בסיסי עם מגוון ת חלי פים, שבאפשרותם להכין באופן עצמאי.

מזון בריא – כעורכי הקניות בבית, דאגו למזון מזין ובריא, ואל תחששו להימנע מחטיפים שומניים (להם יש מקום רק מחוץ לבית). העמיסו את המקרר במגוון של פירות, ירקות, חטיפי בריאות, ושלגוני-קרח בלבד! כל אלה יהיו בשימוש ברגעי השעמום הרבים.

גמישות בזמנים – שעות העירנות השתנו, ולפיכך שעות הארוחה. היו גמישים, וארוחת הערב אותה נהגתם לאכול בשמונה בערב, כנראה תעבור אצל ילדכם לשעות הלילה המאוחרות. זכרו! אין חשיבות למתי אוכלים, אלא למה אוכלים.

מה עושים היום? – הקושי לתכנן סדר יום קשה, וגם כאן יש מקום לגמישות. בכדי לצמצם את רגעי השעמום הכינו עם כל בני המשפחה רשימת "דברים שאנו אוהבים לעשות". הרשימה הזו יכולה להכיל את רעיונות לפעולות שאתם אוהבים לעשות יחד ולבד. רשימה שתכיל לפחות 100 דברים מהנים, יכולה לשמש את ילדיכם לתעסוקה יומיומית. מומלץ לתלות אותה על המקרר, הנמצא במרכז הבית, ומשמש כ"מחסן" המזון.

תנועה וספורט – שעות הישיבה והשכיבה מול המרקע רבות. הכינו רשימת מטלות של יציאה מחוץ לבית באם למכולת השכונתית, או לרכישת כלי-כתיבה לביה"ס וכדומה. כך אתם מאלצים אותם לצאת מכותלי הבית לתנועה . בנוסף, יציאה לבריכה ולים מצננת את החום הלוהט ובהחלט מפעילה את הגוף.

אתגר קיץ – באם ילדכם סובל מעודף משקל, חופשת הקיץ היא ההזדמנות לתהליך שינוי מדורג של הרגלי האכילה. הציעו "אתגר שינוי", שבסופו פרס. האידיאלי הוא הצטרפות לקבוצה העוסקת בשינוי הרגלי אכילה. יחד עם זאת, אם נדרש בבית שינוי אצל עוד בני משפחה, הציבו זאת כאתגר משפחתי.

הורים, אל לנו לשכוח כי החשיבות אינה לכמות אם תלמדו את ילדיכם שמותר להשאיר אוכל בצלחת. אין חשיבות למה, אם בביתכם אוכל בריא ומזין. אין חשיבות למתי כי כל אחד אוכל כשהוא רעב, ועל-פי שעות העירנות שלו. יש חשיבות לאיך אוכלים ומהי הסיבה שאוכלים – רעב פיזי או שעמום?

הכותבת היא רחל סטיקלרו, מאמנת אכילה ובעלת המרכז "הרזייה בחשיבה אחרת"