כאשר הילד מתקשה בלימודים ואינו עומד בקצב של כיתתו חשוב לבדוק מהו הגורם לכך: האם סגנון ההוראה אינו מותאם לילד? (לא כל שיטת לימוד בקריאה או בחשבון מתאימה לכלל הילדים ולפעמים כשמשנים את השיטה הילד מצליח) האם הילד במצב רגשי לא טוב וזה הגורם אשר מעכב אותו? האם לילד יש לקות למידה או שמדובר בהפרעת קשב?
קשיי ההסתגלות וההשתלבות של הבוגר הסובל מליקויי למידה ומהפרעות קשב וריכוז, אינם מסתיימים עם גמר שנות לימודיו הפורמליות. הם ממשיכים ליצור תקלות מורכבות בתהליכי העיצוב של מסגרת משפחתית הכוללת זוגיות והורות, ובתפקודו בתוכה. אלא שבהבדל מקשייו הקודמים בבית הספר, במוסדות להשכלה גבוהה, ברכישת מקצוע ובהתקבלות והסתגלות לעבודה, הרי שבחיפושיו אחר שותף/פה לחיים, ומאוחר יותר בנסיונות ההיענות שלו למטלות משפחתיות והוריות יומיומיות, לא נמצאת עבורו כל מסגרת גג חיצונית העשוייה לתמוך בו. הוא בודד לעצמו במאבקיו ההתחלתיים על יצירת קשר כמו-גם במלחמתו הבלתי פוסקת, אחר-כך, על הבנה, קבלה ושיתוף פעולה הרמוני עם בן/ת זוגו וילדיו, למרות ולצד ליקוייו
פרוייקט ראשון מסוגו לסיוע לתלמידים מתקשים בלמידה בבתי-ספר בעכו, משותף למכללה האקדמית גליל מערבי ולמינהל החינוך בעירית עכו: החטיבה ללקויות למידה של החוג לחינוך והמרכז לחינוך אורייני שבמכללה חברו למינהל החינוך בעירית עכו בפרוייקט יחודי שהחל בשנת הלימודים הנוכחית. התלמידים המתקשים בלמידה מאותרים ומותאם להם סיוע. עשרות סטודנטים בשנה השלישית ללימודיהם בחטיבה ללקויות למידה שבחוג לחינוך לוקחים חלק בפרוייקט בהתנדבות. הפעילות מתבצעת בחמישה בתי ספר בעיר עכו, בליווי והשגחה של מאבחנות מוסמכות
רגע לפני תחילת הלימודים, ההתרגשות בשיאה וההורים עסוקים בהכנות האינסופיות של הילדים לבית הספר. מחקרים רבים חקרו את הקשר שבין ליקויי ראייה לבין פיתוח קישורים חברתיים ומנטאליים אצל ילדים. אצל רב הסובלים מקשיי למידה, הגורם הוא ליקוי ראייה, עובדה זו מעלה לתודעה את החשיבות הגדולה שבבדיקה ואיתור מוקדם של ליקויי הראייה.
מבדקי מיפוי לבדיקת פרמטרים ביסודות הקריאה, מיומנויות למידה, כתיבה וחשבון מתבצעים בימים אלו בהיקף נרחב בבתי-ספר תלמודי-תורה בבני-ברק, מטעם מרכז הלמידה העירוני "שירת יוסף", בסיוע התכנית לילדים ולנוער הפועלת, זה כשנה, בעירייה. מטרת התכנית החדשה היא לבדוק את מקורם של קשיים שבהם נתקלים, לעתים מלמדים בתלמודי-תורה כבעיות משמעת אצל תלמידים, חוסר שביעות-רצון ומוטיבציה ללמידה בכללותה ולתרומה לסובב בפרט
סקר חדש: המורים רוצים לעזור ללקויי הלמידה מבחינה חברתית ורגשית, אך אין להם כלים לכך. בלית ברירה, 26% מההורים לילדים עם ליקויי למידה מוציאים מעל 1,000 ₪ בחודש על פעילויות לילדים. 52% מהמורים סבורים כי ביה"ס עונה במידה רבה על הצרכים החברתיים של כלל הילדים. כאשר מדובר בילדים עם ליקויי הלמידה – רק 34% מהמורים סבורים כך
16 במרץ, יום ג' הוא יום ההתרמה השנתי של אגודת ניצן (לקידום ילדים ובוגרים עם לקויות למידה, קשיי התנהגות והפרעות קשב וריכוז) ושל ארגוני החרשים בישראל. לקראת יום ההתרמה, תפרסם ניצן את מדד לקויות הלמידה מס' 3- סיכום ממצאי סקר יעודי בקרב הורים לשיקוף מצב הילדים עם לקויות הלמידה והפרעות הקשב בישראל