ביום העצמאות, כבכל שנה, ביקרו בגן סאקר בירושלים תושבים רבים וציינו את יום זה בחגיגת מנגלים. ביוזמתו של פורום הפסולת של קואליציית "ירושלים בת קיימא", בהובלת ארגון "מגמה ירוקה", התקיימה פעילות ציבורית במהלך החג להגברת מודעות בנושא הפרדת פסולת ושמירה על ניקיון. הפעילים התחפשו ל"סופרמן של ניקיון", משכו את תשומת הלב והסבירו למשפחות ולילדים על חשיבות הפרדת הפסולת ושמירה על הניקיון
המהפכה הסביבתית בבת-ים לא עוצרת לרגע: רצועת החוף העירונית המשתרעת מתל-אביב-יפו בצפון ועד לראשון לציון בדרום, זכתה בדירוג הגבוה ביותר במדד "חוף נקי" שערך המשרד להגנת הסביבה, בפעם החמישית ברציפות
ארגון הפעילים הסביבתיים הגדול בישראל, 'מגמה ירוקה', כבש את שדרות רוטשילד בתל אביב במיצגים סביבתיים ייחודיים, תחת הסיסמא: "יאללה בלגן- מעירים את הרחוב!". המיצגים שיקפו כמה מהבעיות הסביבתיות הגדולות הקיימות במקומות שונים בארץ, ועוברי האורח בשדרות רוטשילד השתתפו באופן אקטיבי במיצגים והשפיעו על נושאים סביבתיים מרכזיים
לקראת חג הפסח יוצבו בחופים הצפוניים המוכרזים לרחצה באילת: קיסוסקי, ציון, פפאיה, ממן וחנניה, מתקנים למאפרות קונוס אישיות, אשר יחולקו לשימוש המתרחצים
תחת הכותרת "התחדשות" יערך זו השנה השלישית כנס הסביבה הירוקה של המרכז לעיצוב ולטכנולוגיה אריאל בשומרון. הכנס יעסוק בנושא של סביבה ירוקה ואיכות סביבה מכל תחומי החיים
המאבק של עיריית חיפה והחברה להגנת הטבע, אליו הצטרפו 10 ארגוני סביבה, חברה וכלכלה, למען חשמול הרכבת ושיקוע שלה בחיפה, מגיע לכנסת: הוועדה המשותפת לסביבה ובריאות תקיים על כך דיון מיוחד בחודש מאי. מספר החותמים על העצומה למען שיקוע עלה בימים האחרונים באופן דרמטי ומ – 1650 בשבוע שעבר הוא עומד כעת על למעלה מ – 6600. בימים הקרובים: הקמפיין הפרסומי יוצא לדרך
מדד חדש, שפותח על ידי המרכז לקיימות מקומית של "מרכז השל" וחיים וסביבה – ארגון הגג של ארגוני הסביבה, בוחן עד כמה העיריות מחוייבות לנושאי סביבה ופועלות לקידום חזון סביבתי כולל, ובעיקר כיצד הן מתייחסות למדיניות, חשיבה כוללת וראייה לטווח ארוך בתחומי הסביבה. המדד בוחן עשרה היבטים שונים של פעילות ויזמות סביבתית
היום, יום הבריאות הבינ"ל, הציגו פעילי מגמה ירוקה תיאטרון רחוב במרכז זיו שבחיפה בקריאה לממשלת ישראל למנוע את מצוקת התחלואה והזיהום הסביבתי במפרץ חיפה, הפוגעת בתושבי חיפה והקריות
ממשלת ישראל החליטה להתחיל בפרוייקט לשיקום מצוקי ישראל, וראשית, בשיקום מצוק אשקלון שיכנס לשיקום בעדיפות ראשונה. שיקום המצוק לאורך חופי ישראל אמור להתבצע לאורך כ-43 ק"מ ובמשך כ15 עד 20 שנה וזאת על פי הנחיות מקצועיות שנבחנו לאורך זמן. עלות כוללת של השיקום כולו ב-4 מוקדים ארציים היא בין 800 -1.3 מיליארד ש"ח, לאורך 13 ק"מ- שכוללים בשלב ראשון את אשקלון, הרצליה, נתניה ועמק חפר
פרופ' אדריכל ברוך ברוך וד"ר אדריכלית עינת קליש רותם, מעמותת האדריכלים בישראל: "השארת מסילת הרכבת במפלס העיר והים בחיפה גוזלת מהעיר את משאבי הטבע החשובים שלה וחורצת את גזר דינה לעוד עשרות שנים קדימה". על העצומה באתר החברה להגנת הטבע למען שיקוע הרכבת כבר חתמו כ - 1400 איש. החברה להגנת הטבע: "האם מישהו מעלה בדעתו להעביר רכבת בטיילת הרברט סמואל בתל אביב, על קו החוף? כמובן שלא, אז למה בחיפה כן? חיפה היא לא החצר האחורית של המדינה"