נקסטקום חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת יבולי שמש מקבוצת ראלקו אנרגיה: תקים מערכות לייצור אנרגיה סולארית ב- 38 מיליון ש"ח. חלקה של נקסטקום בעסקה – כ- 15 מיליון שקל. החברה הבת, נקסטקום אנרג'י, נמצאת בתהליך תכנון ורישוי של עשרות רבות של מערכות בגודל של עד KW50 שיוקמו עם פרסום המכסה השנייה למערכות קטנות בהכנסות של עשרות מיליוני שקלים

כלים

חברת נקסטקום אנרגי' מקבוצת נקסטקום, המתמחה בתכנון, הקמה ותחזוקה של פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת יבולי שמש מקבוצת ראלקו אנרגיה להקמה של מערכות סולאריות כחלק מההסדרה של המערכות הבינוניות.

במסגרת שיתוף פעולה זה, חתמה נקסטקום אנרגי' בשלב זה על הקמה של שלוש מערכות סולאריות בינוניות בגודל כולל של 2.5 מגה וואט בהיקף כולל של כ- 38 מיליון שקל. נקסטקום תספק לחברת יבולי שמש שירותי Turnkey מלאים של המערכות לאנרגיה סולארית, למעט אספקת הפאנלים הסולאריים, ועל כן חלקה של נקסטקום בעסקה יהיה כ-15 מיליון שקל.

נקסטקום אנרג'י תשמש כ- EPC של הפרויקט ותבצע עבור יבולי שמש את ההקמה של כל הפרויקט ב- Turnkey לרבות שלב תכנון המערכת, תהליכי הרישוי הנדרשים למערכות בינוניות, אספקת הציוד והקמת המערכת. בנוסף חתמה נקסטקום אנרגי' חוזה O&M עם יבולי שמש לתחזוקת המערכת במהלך שנות פעילותה.

הקולטים הסולאריים שבהם יעשה שימוש בפרויקטים אלה הינם מתוצרת שארפ היפאנית. חברת שארפ המיוצגת ע"י חברת ראלקו אנרגיה הינה אחת מהחברות הגדולות והמובילות בעולם ליצור פאנלים סולאריים. לחברת שארפ ניסיון של 50 שנה באנרגיה סולארית ,זהו היצרן המוביל והגדול בעולם מבחינה טכנולוגית, כחמישית מכל התאים הסולאריים בעולם מיוצרים בשארפ. הקולטים של שארפ עומדים בכל התקנים המחמירים בעולם ,השימוש בפאנלים של חברת שארפ מבטיח ללקוח מערכת איכותית ואמינה לאורך זמן.

קבוצת נקסטקום הקימה לאחרונה את החברה הבת החדשה, נקסטקום אנרג'י (100%), הפועלת בתחום האנרגיה המתחדשת כקבלן עצמאי EPC (Engineering Procurement and Construction) להקמת מערכות לאנרגיה סולארית בישראל. עד היום הקימה נקסטקום כמה עשרות מערכות בישראל והיא נמצאת בתהליך הקמה של מערכות נוספות לחברות גדולות ומובילות במשק. הקבוצה מצויה בימים אלו בשלבים שונים של מו"מ וחתימה על הסכמים נוספים לביצוע מספר רב של פרויקטים להקמה ותפעול של מערכות סולאריות בהיקפים פוטנציאליים של עשרות מיליוני שקלים לביצוע מיידי ולאורך שנת 2010.

נקסטקום מבססת בחודשים האחרונים את מעמדה כקבלן עצמאי מוביל בישראל בתחום הקמת מערכות אנרגיה סולארית במודל שבא לספק ליזמים מטריה מלאה לכלל הפעילות הנדרשת להקמת מערכות לאנרגיה סולארית ובכך לחסוך להם את הצורך להקים מערכי תפעול ושירות עצמיים. במסגרת הפעילות מספקת נקסטקום שירותי EPC מלאים הכוללים רישוי, תכנון, אספקת ציוד, הקמה ותחזוקה של מערכות לאנרגיה מתחדשת בכלל ומערכות לאנרגיה סולארית בפרט. השירות ניתן ליזמים ולחברות שמתעתדות להקים מערכות לאנרגיה סולארית עבור לקוחותיהן ועבורן.

קבוצת נקסטקום מתארגנת גם למתן מענה ליזמים להקמת חוות סולאריות בגודל של MW5 ומעלה. הנהלת הקבוצה מעריכה כי שוק האנרגיה הירוקה בכלל ושוק האנרגיה הסולארית בפרט, ילך ויתפתח בשנה הקרובה בישראל במקביל להתפתחות תחום זה כיום ברחבי העולם.

שלומי אשכנזי , מנכ"ל נקסטקום, מציין כי "שיתוף הפעולה האסטרטגי עם חברת יבולי שמש מקבוצת ראלקו ושימוש עם הפאנלים של חברת שארפ היפאנית יחזק מאוד את היצע השירותים שנוכל להעמיד כעת לטובת לקוחותינו ומהווה עדות לאיכות המקצועית והשירותית של פעילות נקסטקום. שיתוף פעולה זה יחזק מאוד את מעמדה התחרותי והעסקי של החברה הבת נקסטקום אנרג'י. היכולות הגבוהות של נקסטקום בתחומי הניהול, הטכנולוגיה וההנדסה וכן הניסיון והידע שצברה הקבוצה בניהול וביצוע פרויקטים בתחום התקשורת, מאפשרים כעת לנקסטקום להרחיב את היצע הפרויקטים והלקוחות שלה גם לתחום הצומח של האנרגיה המתחדשת".

עוד אומר אשכנזי, "נכנסנו לתחום האנרגיה המתחדשת לאור העובדה שאנו רואים בתחום זה מנוע צמיחה לחברה ל- 20 שנים הקרובות וכן לאור העובדה שפעילות זו דומה מאוד בכל מרכיביה לשירותים שאנו מספקים בהצלחה גדולה ללקוחותינו. המטרה העיקרית שלנו הינה לתת ללקוחות שיבחרו בנו פתרון איכותי ומקצועי ובעיקר שקט נפשי. אנחנו צופים כי פעילותינו בתחום האנרגיה המתחדשת תהפוך למרכז צמיחה ורווח מהותיים לקבוצה. נקסטקום מתכוונת להפוך לשחקן מוביל בתחום ותשמש במרבית ההסכמים כ-EPC, תוך אספקת מענה כולל להקמת ותפעול של פרויקטים סולאריים בישראל לניצול אנרגיית השמש. במקביל, תמשיך נקסטקום לקדם ולהרחיב את פעילות התקשורת ואת הפעילות העסקית של הקבוצה בחו"ל, אסטרטגיה שהוכיחה עצמה ב-2009".

קבוצת נקסטקום מובילה ומתמחה בתכנון, הקמה ותחזוקה של פרויקטים בתחום התשתיות התקשורת והאנרגיה. החברה מספקת ללקוחותיה בארץ ובעולם פתרונות כוללים לשירותי Data, Voice ו-Video. הקבוצה מספקת את שירותיה לכלל מפעילי התקשורת בארץ, לספקי ציוד הטלקום, למגזר הביטחוני, למגזר המוסדי ולכלל העסקים בישראל, באפריקה ובמזרח אירופה. על לקוחות החברה נמנים רוב מפעילי התקשורת בישראל - HOT, בזק, סלקום, פרטנר, פלאפון, מירס, נטויז'ן ברק, סמייל 012, המגזר הביטחוני – משרד הביטחון, שב"ס, שב"כ, רפאל, אלתא, המגזר המוסדי - משטרה, רכבת שיראל, קופת חולים כללית, חשכ"ל, והמגזר העסקי – ניופאן, יורוקום, ריטליקס, One.

קבוצת נקסטקום, בעלת ניסיון של 18 שנה בתחום, ומאגדת במסגרתה מספר חברות בנות, המתמחות במגוון הפעילויות הנדרשות להקמת תשתיות ורשתות תקשורת מתקדמות - החל משלב האפיון, תפירת הפתרון הטכנולוגי והתכנון של הרשת הנדרשת ללקוח, דרך שלב אספקת כל הציוד הנדרש לפרויקט, יישום מלא של הרשת הפאסיבית והאקטיבית, ועד לתפעול, תמיכה ותחזוקה מלאים של הרשת ללקוח. לקבוצת נקסטקום יותר מ-650 עובדים.