שני מחקרים אמריקאים חדשים מצביעים על כך שלמחלימים ממלנומה סיכון גבוה יותר לחלות שוב במלנומה או בסוג אחר של סרטן. החוקרים מאוניברסיטת סטנפורד ניתחו נתונים של 16,591 מחלימים ממלנומה, שנאספו בין השנים 1973 ו-2003. הם מצאו כי בהשוואה לאוכלוסייה הכללית, למחלימי המלנומה היה סיכוי הגבוה ב-32% לפתח כל סוג של סרטן ראשוני נוסף

כלים
סיכון מוגבר באופן משמעותי נמצא לגבי 13 סוגים של סרטן: מלנומה של העור, סרטן של רקמות רכות, מלנומה של העין, סרטן עור לא אפיתליאלי, סרטן של בלוטות הרוק, סרטן של העצמות והמפרקים, סרטן של בלוטת התריס, סרטן כליה, לויקמיה לימפוציטית כרונית, גידולי מוח ומערכת העצבים, לימפומה מסוג נון-הודג'קינס, סרטן ערמונית וסרטן שד.

במחקר נוסף שערכו חוקרים מה-National Cancer Institute נותחו נתונים שנאספו בין השנים 1973 ו-2006 מ-89,515 חולים, אשר שרדו לפחות חודשיים לאחר אבחנה של מלנומה. מהתוצאות עולה כי 10,857 (12.1%) מהמחלימים פיתחו לפחות גידול סרטני ראשוני אחד נוסף. הסיכון הכולל של המחלימים לפתח סרטן ראשוני נוסף עלה ב-28%. הסיכון שלהם לפתח מלנומה נוספת, היה גבוה פי 9 מזה של האוכלוסייה הכללית ורבע מן הגידולים הנוספים היו גידולי מלנומה. הסיכון לפתח מלנומה נוספת היה גבוה במיוחד בקרב נשים שסבלו ממלנומה של ראש-צוואר וצעירים מתחת לגיל 30. סוגי הסרטן הנוספים הנפוצים ביותר לגביהם היה למחלימים סיכון מוגבר הם: סרטן שד, סרטן ערמונית ולימפומה מסוג נון הודג'קינס.

החוקרים מציינים כי הגורמים לעליה בסיכון לסרטן נוסף בקרב חולי מלנומה הם ככל הנראה נטייה גנטית, גורמי סיכון סביבתיים והימצאות תחת השגחה רפואית קפדנית יותר. יש לבצע מחקרים נוספים לברור גורמים אלה. הם ממליצים לחולים שאובחנו כסובלים ממלנומה להישאר תחת השגחה מתמשכת, לא רק עבור חזרה של מחלת המלנומה, אלא גם עבור התפתחות של מלנומה ראשונית נוספת וסוגים נוספים של סרטן.

המחקר הראשון עתיד להתפרסם בגיליון מאי 2010 של כתב העת Journal of the American Academy of Dermatology. הוא פורסם באופן מקוון ב-12 למרץ, 2010. המחקר השני פורסם במרץ 2010 בכתב העת Archives of Dermatology.