לטענתן - לאחר שרשויות התעופה הצהירו בבג"צ על כך, שמיד עם סגירת אחד מן המסלולים בנתב"ג ביום 1/6/10 יהיה צורך בטיחותי חד משמעי לפתוח מיד את הלילה להמראות, הרי שבפועל הדבר לא קרה וברור עתה שאין כל בעיית בטיחות ושניתן אף להוסיף עוד מאות טיסות ביממה למרות סגירת המסלול.
הבקשה מסתמכת על מסמכים רשמיים של רשות שדות התעופה, אשר הגיעו לידי העותרות לאחר סגירת המסלול ביום 1/6/10, מהם עולה, לדבריהן, כי הוכח עתה מעל לכל ספק שתצהיר רשויות התעופה בבג"צ היה "שגוי בעליל, טועה ומטעה" וכל תכליתו הייתה לשרת שיקולי נוחות ושיקולים כספיים שלהם ושל חברות התעופה, אך הוא בוודאי שלא נבע משיקולי בטיחות.
העותרות מבקשות להדגיש בפני בג"צ כי לא יהיה בבקשתן כדי לעכב ו/או לפגוע כהוא זה בשיפוץ המתבצע כרגע בנתב"ג, וכי לו באמת תידרשנה המראות בלילה לצרכי בטיחות, הן לא תתנגדנה לכך.
בתגובה מסר עו"ד ירקוני המייצג את כלל היישובים שמסביב לנתב"ג, המונים כמיליון איש: "הנתונים העדכניים לא מפתיעים ובסה"כ מאוששים את אשר טענו לכל אורך הדרך. נקווה שהצדק ייעשה וייראה במהרה ויימנע סבלם המיותר של שביעית מתושבי מדינת ישראל, שכל כולו תוצאה של שיקולי נוחות וכסף של גורמים שונים". באשר לחומרת הטענות בנוגע לנכונות תצהיר המדינה הגיב בציניות: "הדברים אכן חריגים, אבל בסופו של יום בל נשכח שמדובר בדיוק באותו גורם שבאמת סבר שצריך לסגור את שמי המדינה עקב אפר וולקני שהיה אלפי מילין מכאן..."