brazil_pres_smallלקראת ביקור נשיא ברזיל בישראל: מכון היצוא משיק תוכנית לאומית להגדלת הסחר עם ברזיל. בין היעדים: שילוב חברות ישראליות בהערכות ברזיל למונדיאל 2012 ולמשחקים האולימפיים ב 2014. מכון היצוא הודיע היום על יציאתה לדרך של תוכנית "שביט ברזיל"

במוקד התוכנית, שנועדה לסייע ליצואנים הישראלים בהתמודדות מול המשבר הכלכלי, עומד המאמץ להגביר את החדירה הישראלית לשווקים המתעוררים תוך התמקדות בברזיל וזאת בתחומים בהם יש לישראל יתרון תחרותי בולט: HLS (תעשיות בטחון המולדת), תקשורת וסלולר, קלינטק עם דגש על טכנולוגיות מים, מכשור ומחשוב רפואי.

תוכנית מכון היצוא בברזיל מתמקדת בהכשרה והדרכת היצואנים לפעילות בשוק הברזילאי, מחקרי שוק ממוקדי סקטור, משלחות ענפיות לברזיל למפגשים עסקיים עם מקבלי החלטות בתחומים הענפיים, הבאת מקבלי החלטות ברזילאים לישראל, וליווי פרטני של היצואן הישראלי .

התוכנית מושקת לקראת ביקורו בישראל של נשיא ברזיל לואיס אינסיו לולה דה סילבה. את הנשיא ילוו עשרות אנשי עסקים ברזילאים אשר יקיימו פגישות עסקיות עם יצואנים ישראליים במסגרת סמינר עסקי המאורגן על ידי שגרירות ברזיל בישראל בשיתוף עם מכון היצוא .

בתוך כך, נפגש אמש (יום ג', 9.3.10 ) מנכ"ל מכון היצוא, אבי חפץ עם שגריר ברזיל בישראל מר פדרו מוטה פינטו קואלו (Mr. Pedro Motta Pinto Coelho) והציג בפניו את תוכנית שביט ברזיל.

חפץ ציין כי בכוונת מכון היצוא להסיט את כובד המשקל מגושי היעד המסורתיים של היצוא הישראלי לעבר השווקים המתפתחים, תוך דגש על ברזיל הצפויה להציג שיעורי צמיחה גבוהים יחסית בשנתיים הקרובות (3.8% בשנת 2010). לדברי חפץ, "עבור החברות הישראליות ברזיל היא מדינה עם חסמי כניסה גבוהים בשל התרבות העסקית השונה, המרחק, עלויות המיסוי, התשתית השיווקית, ואיתור השותף המקומי". השוק הברזילאי לדבריו מציג מגוון רחב של הזדמנויות עסקיות, ובעיקר מיזמים משותפים וזאת על רקע הצורך של המדינה בשדרוג תשתיות ורכישת טכנולוגיות לקראת אתגרים גדולים כדוגמת אירוח משחקי הגביע העולמי בכדורגל בשנת 2014 ואירוח המשחקים האולימפיים בריו דה ז'נירו בשנת 2016 .

לצורך יישום התוכנית, הלכה למעשה, חתם מכון היצוא על הסכם עם חברת BRAIS העוסקת בקידום עסקים בין ברזיל לישראל. חברת BRIAS תעניק שירותי ייעוץ ליצואנים מטעם מכון היצוא בתחומים של קלינטק וטכנולוגיות המים, מכשור ומחשוב רפואי ותקשורת. השירות יכלול ניתוח ומיפוי השוק המקומי, יצירת קשרים עם שותפים מקומיים, זיהוי פרויקטים פוטנציאליים ומיגון נוסף של שירותים פרטניים, אשר יסייעו ליצואנים בהעמקת החדירה לברזיל. יצוין כי, מכון היצוא בוחן בימים אלה התקשרות עם חברה שתטפל בענף ה HLS בברזיל במסגרת תוכנית שביט.

עפ"י נתוני מכון היצוא, היקף הסחר הכולל (ייבוא + ייצוא) של ישראל מול ברזיל הסתכם בשנת 2009 בכ- 904 מיליון דולר, ירידה של כ- 38% לעומת השנה הקודמת. יצוא הסחורות של ישראל לברזיל הסתכם בשנת 2009 - בכ 696 מיליון דולר המהווים ירידה של כ- 41% לעומת תקופה מקבילה אשתקד. היקף היבוא של ישראל מברזיל בשנת 2009 הסתכם בכ- 208 מיליון דולר, המהווים ירידה של כ – 30% לעומת שנה קודמת.

סמינר עסקי בהשתתפות יצואנים ואנשי עסקים ישראליים וברזילאים הנלווים לנשיא ברזיל בביקורו בישראל יתקיים ביום שני 15.3.10 במלון קינג דיויד בירושלים.