הסתדרות לרפואת השניים קוראת לראש הממשלה ושר הבריאות למנוע החלטה שגויה נוספת של משרד הבריאות, שתגרום לפגיעה בטיפולי השיניים לילדים. בהסתדרות לרפואת השיניים בירכו על הכנסת טיפולי השיניים לחוק הבריאות הממלכתי אך מזהירה ממצב בו טיפולי השיניים יינתנו באמצעות קופות החולים בלבד

כלים
לטענת ההסתדרות לרפואת שיניים, עלולה להיווצר פגיעה במטופל עקב שלילת חופש הבחירה של רופא מטפל, והיעדר שקיפות בנוגע לניתוב המשאבים שיועברו לקופות החולים. "במצב בו טיפוליי השיניים שיכנסו לסל הבריאות יינתנו רק דרך קופות החולים, עלולים להיווצר מצבים לא רצויים כמו : היעדר נגישות לרופאים מטפלים, הואיל ולקופות החולים, אין מספיק תשתיות, מצב שיגרור אחריו גם הקצאת משאבים אדירה לבנות תשתית במקום להקצותן לטיפול. פגיעה בחופש הבחירה של רופא מטפל, והיעדר תחרות, תפגע ברמת שרותי רפואת השיניים במדינת ישראל.

בהעדר חופש בחירה, תמנע גם גישה באותם תנאים לרופאים מומחים. בריאות השיניים של ילדים מחייבת נגישות וטיפול אישי ועקבי של רופא שהילד מכיר וקשור אליו, טיפול באמצעות קופ"ח לא יבטיח טיפול אצל אותו רופא , דבר שעשוי לגרום לקושי רב בקרב הילדים המטופלים. טובת הילד דורשת שקיפות מלאה בהקצאת המשאבים, אופן העברתם דרך קופות חולים לא מבטיחה זאת." אומרים בהסתדרות לרפואת שיניים.

הסתדרות לרפואת השיניים קראה למשרד הבריאות להקים מנהלת להפעלת שירותי רפואת השיניים על מנת לשמור על חופש הבחירה, שמירת המבנה התחרותי של המערך הקיים, תוך ניצול תשתיות קיימות והבטחת רפואת שיניים איכותית הניתנת בשקיפות מרבית.