הסרט, שנכתב על ידי ג'ניפר לי ושוחרר לאקרנים ב-2013 מבוסס על "מלכת השלג" שפרסם הסופר הדני הנס כריסטיאן אנדרסן כבר ב- 1845 בו העולם כולו מכוסה בקרח בגלל מלכה מרושעת.
הסרט מצידו מגולל את סיפורן של אנה ואלזה, שתי אחיות נסיכות לממלכת "ארנדל" הממוקמת על פיורד פסטורלי שבסקנדינביה. הגיבורה טובת הלב ניחנת מילדותה בכוחות-על מיוחדים המאפשרים לה להקפיא כל דבר שעימו היא באה במגע. אט-אט כוחותיה מתגברים, אך במקום ללמוד כיצד לשלוט בהם ולנצלם למטרות חיוביות הם מנותבים לאפיק אחר.
הוריה, החוששים שסוד כוחה יתגלה בציבור, מבודדים אותה מסביבתה ולאחר מותם שהיא נדרשת לרשת את כס המלכות - כוחותיה נגלים. כשזה קורה, הכוחות יוצאים מכלל שליטה ומקפיאים את ממלכתן של הנסיכות.
אלזה, המבוהלת מכוחותיה החזקים, בורחת אל ההרים המושלגים ובונה לעצמה טירה מבודדת מקרח, שבה היא מתנכרת ומתאכזרת לאחותה ולעולם ואחותה אנה, מצידה, אינה מוותרת על הקשר המשפחתי, ויוצאת למסע שתכליתו להציל את אחותה. אל המסע מצטרפים כריסטוף חוצב הקרח, האיל הנאמן שלו סוון ואיש השלג הקומי אולף.
כמו שכולנו אוהבים, סוף טוב הכל טוב! אנה מגלה שהאהבה הגדולה לאחותה יכולה להפשיר ממלכות מכושפות ולבבות קפואים, ולגרום אפילו לאנשים מבוגרים לבזות עצמם ולפצוח בזיופים איומים של "Let It Go" ברכב בדרך למשרד.
הסרט Frozen (יותר מכל סרט דיסני אחר) זוכה לפירגון רב, והפעם אפילו מחוגים פמיניסטיים, המשווים את נסיכות הקרח למודלים קודמים של נסיכות המותג, שלרוב מקריבות את עצמן למען גברים או שהן אמהות חורגות מרושעות או נסיכות פאסיביות, בעוד שאנה ואלזה הן נשים חזקות ועצמאיות. ייחודיותו של הסרט טמונה בעובדה כי לראשונה בסרטי דיסני הגיבורות בו הן דמויות נשיות שעוברות את "מבחן בקדל" – הבוחן האם בסרטי קולנוע עלילתיים, מתקיימת אפליית נשים ב'לשבור את הקרח', לראשונה בסרטי 'דיסני' זה סופסוף קורה, ולא מתקיימת לה אפליית נשים ודימויין של הנסיכות אינו כנוע או/ו פאסיבי כי אם חזק, עוצמתי ועצמאי.
כמו כל שוברי קופות ההיסטריה סביב Frozen באה לידי ביטוי במרצ'נדייז (מוצרים נלווים למותג). אלה, כבר הרוויחו כמה מיליארדי דולרים. דודי קרמר ייבואן תמרוקי FROZEN לישראל, מציין כי הביקוש למוצרי אלזה ואנה אינו דומה כלל לביקוש מוצרי נסיכות אחרות.
"אם היצע מוצרי הנסיכות מבית דיסני מציע ארסנל מוצרים עשיר וגדול שהרי הנסיכות ממלכת השלג עולות על המדף בשפע רב בהרבה מהמקובל וניתן להסביר זאת לדעתי על רקע הבאזז המתמשך אותו מבקשים הגורמים המסחריים הקשורים בסרט לשמר. נתון חשוב בעניין הצלחתו המסחרית של המותג הוא כי כבר במחצית השנה (2015) חל גידול של כ-30 אחוז במכירות תמרוקי פרוזן (ביחס לאשתקד). וההסבר הוא כי בשנתיים שחלפו מאז הושק הסרט התרחב מאד סל מוצריו באופן משמעותי וניכר (ביחס למותגי דיסני אחרים) וכך היצע המוצרים שגדל איפשר לקהל חובבי הסרט לרכוש מוצרים חדשים ונוספים שבאו לידי ביטוי בגידול הרצ"ב".
ואם בבאז עסקינן שהרי במיוחד לילדיי ישראל יושק השבוע (30 ביולי) במתחם הדרייב אין בתל אביב, פסטיבל הקיץ של דיסני, שיתקיים למשך חודש ימים. גולת הכותרת של הפסטיבל תהיה כמובן הופעה חיה של הדמויות האהובות מ"לשבור את הקרח" –שישתתפו במופע מוסיקלי שבו כל המשפחה תוכל לקחת חלק, ולשיר את "Let It Go" לרקע תפאורה קסומה שנבנתה בהשראת ממלכת "ארנדל". עוד בפסטיבל עולם שלם שנבנה בהשראת הסרט "מכוניות", בו יוכלו המבקרים להצטלם עם הדמויות ולהשתתף בסדנאות והפעלות ברוח הסרט. כמו כן תפעל במקום חנות קונספט של סרטי דיסני לדורותיהם, בה יוצעו למכירה צעצועים, בגדים, כלי כתיבה וכמובן תמרוקי המותג.