אלימות נגד נשים

(אמנות)
תערוכה קבוצתית - חפץ - מרכז רוטשילד תא-16.11-16.12.17

עיריית תל אביב-יפו תפתח השבוע את התערוכה הקבוצתית "חפץ" העוסקת בנושא "מגדר, וכיצד הוא מגדיר אותי", במנעד שבין חפצים והחפצה. התערוכה תתקיים במסגרת שבוע האיור ובשיתוף קרן רוטשילד ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בישראל. בתערוכה ישתתפו 30 יוצרים מתחומים שונים - מאיירים, אנימטורים, מעצבים, קרמיקאים ועוד, שנפגשו ויצרו במשותף במעין חממה את פרשנותם למונחים "חפץ" ו"החפצה". התערוכה תפתח שורה של אירועי תרבות ושיח בנושאים "חפץ" ו"החפצה" שבשיאם תתקיים העצרת השנתית למאבק באלימות כלפי נשים ב-23 לנובמבר בת"א.

(מאמרים - משפט)
זוגיות, לא תמיד פשוט לתקשר

אנו שומעים מדי פעם בחדשות על מקרי אלימות בין בני זוג ועל תקיפות. למרבה הצער, קיימים מקרים לא מעטים שלמקרי תקיפת בני זוג את אלה שאמורים להיות היקרים להם ביותר. כתוצאה מכך, נשים בישראל חיות בפחד ונאלצות לא פעם לפנות לגורמי הרווחה או למקלט לנשים מוכות

(זכויות האדם)

נתוני משרד הרווחה לקראת יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים שיצויין ב- 25.11.15

(הדופק הפוליטי)

נשים עזבו בזעם את האולם בכנס "עיר ידידותית לנשים" שנערך היום באשדוד כאשר יו"ר השלטון המקומי שלמה בוחבוט אמר: "הדליקו את האור, שנראה את הנשים היפות". האמירה הסקסיסטית חוללה סערה. אורלי וילנאי בתגובה: "ביום בו יבקש מר בוחבוט לראות את הנשים החכמות נדע כי השגנו שוויון"

(ספורט בארץ)

אניה מירקין זכתה במדליית הזהב באליפות ישראל בטאקוונדו, שעמדה השנה בסימן הקריאה למיגור האלימות כנגד נשים