עיריית עכו תפעל להקמת אזור תעשייה חדש להייטק בשטח של כ-500 דונם. כך הודיע השבוע ראש העיר עכו שמעון לנקרי במהלך ביקורו של שר התמ"ת, ח"כ בנימין בן אליעזר בעיר. לנקרי ביקש מהשר לסייע לעיר בפיתוח והקמת אזור זה. אל השר בן אליעזר התלוו סגניתו, ח"כ אורית נוקד, מנכ"ל המשרד שרון קדמי, מנכ"ל מרכז ההשקעות חזי צאיג וצמרת משרד התמ"ת

בפגישה השתתפו איש העסקים מיכאל שטראוס, סגני ראש העיר, מנכ"ל העירייה אוהד שגב ומנהלים בכירים בעירייה. ראש העיר שמעון לנקרי הציג בפני השר סקירה נרחבת על העיר וביקש ממנו לפעול לסייע בהוזלת הארנונה באזור התעשייה. לנקרי ציין, כי הודות לפעילותו של מר שטראוס הגיעו בשנים האחרונות מפעלים חדשים לעיר שהינם בבחינת "תעשייה נקייה", וכי העירייה מפעילה מרכז לפיתוח ההון האנושי התורם רבות לצמצום האבטלה בעיר ולהשמת תושבים במקומות עבודה ובהכשרות מקצועיות. לנקרי ביקש מהשר לסייע בשיפוץ ושדרוג אזור התעשייה הדרומי של העיר וכן לרכז מאמץ בהבאת מפעלים חדשים לעיר, לרבות מפעלי הייטק.

ראש העיר אמר, כי כ-500 דונם מתוך שטח של כ-3000 דונם שהועברו ממטה אשר לעכו יוקצו לטובת אזור תעשייה הייטק ועל כן הוא מבקש כאמור מהשר לסייע בפיתוח אזור חדש זה.

השר בן אליעזר אמר, כי הוא מכיר היטב את העיר עכו, וכי היא עברה מהפכה חיובית ועל כך ראש העיר ראוי לשבח. "אני רואה בעכו מודל לדו קיום של חיים משותפים", אמר השר. לדבריו, עכו יכולה להיות העיר היפה במדינת ישראל והיא חייבת להיות עיר אטרקטיבית. "תמיד התאהבתי בעכו וצריך לשמור עליה ועל הייחודיות שלה ולתת לה את כל מה שניתן ואפשר", הוסיף השר. השר בן אליעזר התייחס לבקשות ראש העיר ואמר, כי הוא יפעל לאיגום משאבים עם משרדי ממשלה נוספים כדי לסייע לעיר הן בשיפוץ אזור התעשייה הדרומי והן בהקמת אזור תעשייה הייטקי חדש. עוד אמר השר, כי המליץ לאשר הקמת בית ספר תיכון מקצועי בעיר שייתן מענה לתלמידים רבים. השר הוסיף, כי בעכו פועלים כיום שמונה מעונות יום, וכי יש צורך בבניית שני מעונות נוספים. "עד שנבנה את החדשים אני מוכן לסייע בינתיים בשכר דירה ובשיפוץ שני מבני ציבור לטובת מעונות יום", אמר השר. לאחר מכן, יצאו השר ופמלייתו לביקור במפעל הגלידות שטראוס, שם קיבלו הסבר על תהליך הייצור.