צמיחה בשוק המוצרים ללא גלוטן: חברת "גרין לייט" בראש טבלת המכירות למוצרים ללא גלוטן הנמכרים ביותר בישראל לשנת 2015. מעל ל- 340 אלף מוצרים ללא גלוטן מכרה "גרין לייט" בשנת 2015 שנה, בעיקר בקטגוריית הלחמים והלחמניות ללא גלוטן • על פי דו"ח סטורנקסט ינואר 2016, גדל שוק המוצרים מובילים ללא גלוטן צמח במעל ל- 27% לעומת שנת 2014

 פיצה מרגריטה ללא גלוטן של חברת "גרין לייט" (צילום: יולה זובריצקי)
פיצה מרגריטה ללא גלוטן של חברת "גרין לייט" (צילום: יולה זובריצקי)

שוק המוצרים ללא גלוטן גדל בשנת 2015 בלמעלה מ- 27% לעומת שנת 2014, כך עולה מדו"ח סטורנקסט המתפרסם, נכון לינואר 2016, אשר בדק את המוצרים הנמכרים ביותר בקרב החברות המתמחות במוצרים ללא גלוטן.

על פי הדו"ח, חברת "גרין לייט", מחזיקה במכר של 53% מסך המוצרים המובילים, אחריה, חברת בראל, עם מכירות שוק של 18%, שלישית לחם גרין שופרסל עם 10% ואחרונה חברת נטורלקייק עם אחוז מכירות של 7%.

מתוך הדו"ח עולה, כי בשנת 2015, מכרה חברת "גרין לייט" מעל ל- 343 אלף מוצרים במוצרים המובילים שנדגמו, בעיקר של לחמים ולחמניות. למשל, בשנת 2014 מכרה החברה 58 אלף יחידות של לחמניות סנדוויץ' 4 יחידות, ובשנת 2015 כבר מכרה מאותו מוצר 89 אלף יחידות, צמיחה של 34%. לחם כפרי ללא סוכר נמכר בשנת 2014 ב- 50 אלף יחידות, ובשנת 2015 זינק ל- 72 אלף יחידות, גידול של 30%. כ- 65 אלף יחידות של לחמניית שליש בגט נמכרו בממוצע בשנה, בהיקף כספי של כ- 1 מיליון שקלים.

מוצר מוביל נוסף, לחם לבן ללא גלוטן 500 גרם של "גרין לייט", נמכר בממוצע שנתי של 80 אלף יחידות, היקף כספי של כ- 1.3 מיליון שקלים. חברת "בראל", השנייה בקטגוריה, מכרה בשנת 2015 כ- 118 אלף מוצרים, ולחם גרין שופרסל זינק אף הוא ונמכר בכ- 65 אלף יחידות בשנה זו.

חברת" גרין לייט" הינה פרי של שיתוף פעולה פורה בין "איתנ'ס מבית קונדיטוריית אביב" לבין חברת "הדר טכנולוגיה" המתמחה בפיתוח מזון בשוק המקומי והבין לאומי. גרין לייט פועלת מתוך מטרה, להוציא לשוק הללא גלוטן מוצרים בעלי ערך תזונתי גבוה, תוך שמירה על סטנדרים גבוהים ביותר של איכות וטעם שאינם נופלים ואף עולים ברמתם על מוצרים רגילים. באמצעות שימוש בידע טכנולוגי שנצבר במשך שנים רבות, משווקת החברה מוצרים בעלי ערכים תזונתיים גבוהים תוך הקפדה על הרמה הגבוהה ביותר של איכות וטעם.