ביום עיון למורים לתקשורת שנערך במכללה האקדמית נתניה מטעם משרד החינוך בסוף השבוע, טען היועץ המשפטי של קול-ישראל וערוץ 1 משה נגבי כי הקמפיין שמנהלת התקשורת לשחרור שליט הוא חד צדדי ונובע משיקולים מסחריים של "רייטינג"

כלים

נגבי, המרצה בביה"ס לתקשורת במכללה תקף בחריפות את "מעריב" שהפך לטענתו לבטאון הצעדה ואת "ידיעות אחרונות" שנתן במה בעיקר לתומכי העסקה. "זה יותר ריטינגי לתמוך במשפחת שליט כי זה אמוציונאלי וסוחט דמעות. הציבור לא אוהב לשמוע דברים מפחידים כמו החשש שהענות לדרישות חוטפי שליט יביא לגל טרור, הציבור אוהב לחיות בגן עדן של שוטים ולכן העיתונות לא נותנת במה ל"נביאי זעם" המזהירים מפני העסקה", נגבי הביע גם חשש שפוליטיקאים קובעים את עמדתם בנושא מתוך הנחה שאם יתמכו בעסקה יקבלו חשיפה אוהדת.

ד"ר יובל דרור, גם הוא מרצה בביה"ס לתקשורת במכללה, סבור כי תמיכת התקשורת בעסקה נובעת מהנחה שהדבר יגביר את תפוצת העיתונות. לעומתם ד"ר אמיר הר-גיל, מרצה לקולנוע במכללה בנתניה חושב שהתמיכה התקשורתית במאבקה של משפחת שליט הוא אמיתי וכנה הגם שהוא משתלב באינטרסים המסחריים של העיתונות.

ביום העיון הציג דיקן ביה"ס לתקשורת פרופ' דב שנער את ביה"ס שבראשותו ובמיוחד את לימודי התואר השני לתקשורת. המכללה בנתניה היא היחידה מבין המכללות שמעניקה תואר שני בתקשורת. לדברי פרופ' שנער, ביה"ס לתקשורת הוא גם ביה"ס לערכים חברתיים שמטפל בנושאים כמו מצב העובדים הזרים, קליטת עולי אתיופיה. וצריכת אלכוהול בקרב מתבגרים. לטענתו של שנער יש מספיק עבודה בענף בשל ריבוי ערוצי תקשורת וחשיבותה של התקשורת לגופים ולמוסדות. משתתפי יום העיון סיירו באולפני הרדיו והטלוויזיה במכללה. את יום העיון פתחה המפקחת על לימודי התקשורת במשרד החינוך דורית באלין.