הקיץ כבר כאן ועונת הרחצה התחילה ואתם בוודאי רוצים לחשוף גוף חטוב בחוף הים ובבריכה. אז אם עדיין לא הורדתם את הקילוגרמים מהחורף המאמר הזה בשבילכם. בהמשך הקריאה ניתן טיפים טובים לאימון אפקטיבי, וגם נסביר מה כדאי לאכול לפני פעילות ספורטיבית על מנת לבנות מסת שריר טובה שתחטב את הגוף ותעזור לכם להוריד במשקל הגוף.

כלים
אימון ספורטיבי לקראת הקיץ
אימון ספורטיבי לקראת הקיץ

לפני הכל – קצת על אימון נכון

אימון גופני טוב הוא אימון שמבצעים 3 פעמים במיום למשך שעה. כאשר אתם מבצעים אימון גופני, אתם מורידים את הסיכויים שלכם לחלות במחלות כמו מחלות לב או סכרת, ואתם הופכים את גופכם לגמיש יותר, חזק יותר תוך שמצב הרוח שלכם לכם משתפר, וזאת מפני שהמוח שלכם מפריש בזמן האימון סרוטונין המשפיע על מצב הרוח שלכם לטובה.

טיפים לאימון נכון 

  • התאמנו בקבוצה – אימון בקבוצה הופך את האימון לכיפי יותר. אימון כזה מקנה מוטיבציה, הוא נעים יותר, כאשר אימון בקבוצה הוא גם תחרותי, מחייב והוא מעלה את החשק להתאמן.
  • בחרו באימון האהוב עליכם – כאשר אתם בוחרים בסוג האימון חשוב לבחור באימון שאתם אוהבים. כיום ישנם מגוון סוגי אימון ביניהם: זומבה, אימון אירובי, TRX, אימון אינטרוולים, אימוני כוח, הרמת משקולות, שחייה, ריצה, כדורשת, טניס, אימוני לוחמה מכל סוג, ואפילו אימונים שכוללים ריקוד. בחרו אימון שאתם מתחברים אליו וזאת כדי שתתמידו באימון. אימון שאתם לא מתחברים אליו הוא כזה שלא תתמידו בו, וחבל.
  • הצטיידו בציוד וביגוד מתאים – חשוב להגיע לאימון שאתם לבושים בבגדי ספורט נוחים, ובנעלי ספורט המתאימות לסוג האימון. נעלי ספורט חייבות להתאים לסוג האימון שלכם, להיות איכותיות ולהתאים למידה שלכם על מנת שלא יכאבו, יש אף הגורסים כי אופן התאמת נעלי ספורט לגברים שונה מההתאמה לנשים. כיום ישנן מגוון נעלי ספורט המתאימות לאימון. כמו נעלי כדורגל, נעלים מיוחדות לטניס, נעלי ריצה ועוד. בכל הנוגע לביגוד חשוב שהוא יהיה אוורירי וימנע הזעה.

אז מה צריך לאכול לפני פעילות ספורטיבית?

לפני אימון חשוב לדעת כי יש להימנע ממאכלים שמכבידים על הגוף, אך מצד שני כדאי לא להגיע רעבים לאימון ויש לאכול מאכלים שמקנים לגוף אנרגיה. מאכלים אלה הינם מאכלים העשירים בפחמימות כמו טונה, ריבה או אפילו דבש. אכלו מאכלים שהגוף יכול לעכל בקלות, והימנעו ממאכלים כמו פסטה, תירס או תפוחי אדמה שנחשבים כבדים ומעלים את הסוכר בדם.

אכלו מאכלים עשירים בחלבונים

עוד חשוב להעשיר לפני האימון את הגוף בחלבונים. ספורטאים ומתאמנים נוהגים לשתות לפני אימון שייק חלבונים עשיר בתוספת ויטמינים ומינרלים כדי להוסיף חלבונים לגופם ולבנות מסת שריר. עם זאת חשוב לציין כי שיק חלבונים אינו משמש כתחליף לארוחה אלא הוא חלבון הנוסף לארוחה.

אם תרצו לצרוך את החלבונים שלכם ממקור טבעי תוכלו לבנות שריר גם באמצעות צריכת מאכלים כמו: אבוקדו, טחינה, חומוס, אגוזים וגרעינים. חשוב לציין שמוטב לאכול את המאכלים כשעה או שעתיים לפני האימון ולא כמה דקות לפני כדי לא לעורר בבטנכם תחושת בחילה. בזמן האימון ובעיקר אחריו חשוב להרבות בשתיית מים.

ומה כדאי לאכול לאחר אימון ספורטיבי?

לאחר האימון תרגשו טוב וזאת משום שהגוף שלכם עדיין יעבוד וישרוף קלוריות. עם זאת גופכם יצטרך לחדש את מאגרי הגליקוגן שהגוף איבד באימון הספורטיבי, ולכן כדאי לאכול מספר מאכלים בריאים שישיבו לגוף אנרגיה.

מאכלים אלה הינם בעלי אינדקס גליקמי גבוה והם מגוון פירות יבשים, חטיפי גרנולה, עלים ירוקים, תפוח ירוק ובננה. חשוב לאכול מאכלים קלים המסייעים להרזיה ושאינם מכבידים, כמו כן ניתן אף לצרוך שייק חלבון לפי הכמות המומלצת ביום.

את החלבון בגוף יש לצרוך במידה, ויש להתחשב ביועצת תזונה מקצועית.

** המידע כאן אינו תחליף לייעוץ עם תזונאי.