ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) פנה היום לועדת האתיקה של הכנסת כנגד שר התחבורה ישראל כץ בעקבות "זלזול שהפגין בכנסת ובוחריה לאחר שסירב לשמוע ולהתייחס לטענות על מחדלים בבניית קו הרכבת תל אביב – ירושלים."

בפוסט שפירסם בפייסבוק כתב ח״כ פריג׳: "3.2 מיליארד הפכו תוך כמה שנים של בזבוזים וטעויות חפיפניקיות ל-7 מיליארד. טעות רודפת טעות, מנהרות מתמוטטות, איחור של עשר שנים בלוח הזמנים ושר התחבורה ישראל כ״ץ אפילו לא מטריח את עצמו לענות על הצעתי להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת מחדלי הקו המהיר לירושלים. תגידו, בטח יש לו תירוץ טוב. הוא בנסיעה חשובה לחו״ל, ישיבה שאי אפשר לדחות? לא, הוא במזנון הכנסת, אוכל עם פעיל ליכוד!"

לדברי פריג', "שר התחבורה הפגין היום זלזול בלתי נתפס בכנסת ובציבור כשבמהלך הנאום שלי בחר לצאת מהמליאה למזנון והשאיר את השרה גמליאל לענות על נושא שלא באחריותה. בסוף אחרי שדרשנו הוא חזר, אבל שלח את גמליאל לענות במקומו. ככה נוהג שר מדושן, שר שלא מבין את מחויבותו לפרלמנט, לבוחרים."

"עם שר כזה, ברור איך פרויקטים תחת אחריותו מתעכבים ומתנפחים תקציבית, על חשבון כולנו. יש לנו ממשלה שעסוקה בסימון עמותות והשעיית חברי כנסת ובדרך אחראית למחדלי ענק כמו קו הרכבת המהיר לירושלים. אחראית, אבל לא מוכנה לתת לציבור תשובות.

ואם שאלתם את עצמכם אם שר שלא יכול לענות להצעה יכול להצביע? התשובה היא כן, בלי בושה השר שתק ואז הצביע." כתב ח"כ פריג'.