חום יולי אוגוסט, 35 מעלות בצל, והנפש צמאה לשייק טוב, לגלידה, לארטיקים, לסלט פירות, למשהו קר ומרענן. על מרק לוהט אין מה לדבר...  מצד שני, גם הבריאות חשובה לנו ואם נאכל כל הקיץ דברים קרירים אך מפוצצים בסוכר לא נוכל להיכנס לבגד הים החדש שלנו, נכון?

כלים
פירות טריים
פירות טריים

 

עם בוא העונה החמה כולם ממהרים להשיל את כל הקילוגרמים המיותרים אבל יש הרבה מלכודות דיאטה שבהן אנשים נופלים. בניגוד לדיאטות החורפיות, שבהן ניתן להשביע את התיאבון עם מרקי קטניות וירקות בכלל, דיאטטיים וסותמי תיאבון, הקיץ מעורר את החשק העז למתוקים הקרירים ולכל הפירות הצבעוניים והמתוקים. אמנם לאכול פירות זה בריא, אבל לא בהכרח זה עושה חיל עם הגזרה.

בחנויות מוכרים לנו סיפורים על גלידות סורבה ושייקים בריאים המכילים פירות טריים, אבל האמת היא שמוסיפים לכל המוצרים הללו המון מי סוכר כדי שיהיה לנו טעים במיוחד. עדיף אם כבר רוצים להתפנק עם שייק פירות, להכין אותו בבית, כשיודעים מה מכניסים בפנים. כשהגוף מקבל הזנה על ידי מזון אמיתי, כולל פירות וירקות, שאינו מעובד, הדיאטה הכי יכולה להצליח או לפחות המשקל לא יעלה.

עדיף לוותר על הארטיק מלא השמנת ולהכין ארטיקים בבית מפירות העונה, עדיף להכין שייקים בבית, ובאופן כללי עדיף להכין הכול בבית. וגם אז, לא להגזים עם הצריכה. לאכול במידה. גם בפירות יש הרבה סוכר משמין.

מגשי פירות מעוצבים - פרוטיז

חשוב מאוד גם לא להתפרע עם שתייה מרובה של משקאות ממותקים. בקיץ הגוף אמנם פחות רעב אבל הרבה יותר צמא, וכך קורה ששותים יותר ויותר לאורך היום. גם אם שותים רק מיצים טבעיים, מדובר בכמויות גדולות של סוכר.  כוס אייס קפה למשל יכולה להגיע לכמה מאות של קלוריות. מיצים טבעיים לכאורה מתחזים ומכילים ים של סוכר. הכי טוב לשתות מים, ואפשר לשדרג אותם עם עלי נענע מרעננים, לימון או תבלינים אחרים ללא ממתיקים שונים ומשונים.

אז כפי שאתם מבינים, בעונה הזו צריך לשמור על איזון עדין מאוד בין מאכלים בריאים למאכלים צוננים. האם זה אפשרי? בוודאי שכן, הרי לכם כמה מתכונים שישברו את התחזית החמה וישמרו לכם מכל משמר על הגזרה:

שייק פירות - אפרסק וענבים

קודם כל, מה צריך ל-2 כוסות מרעננות:

3 אפרסקים חתוכים גס

1 כוס ענבים ירוקים

1 כפית זרעי צ'יה טחונים

1/2 כוס עלי נענע

2-1 כפות מייפל טבעי

1 כוס קרח

ועכשיו, איך מכינים?

1. שמים את כל החומרים במיכל הבלנדר ומערבלים עד שמתקבל מרקם של משקה חלק. אם יש צורך מוסיפים מעט מים כדי להקל על פעולת הטחינה.
2. מוזגים לכוסות גבוהות ושותים. נכון טעים?

גלידת קוקוס הורסת

קודם כל, מה צריך?

חומרים ל-750 מ"ל גלידה:

2 פחיות חלב קוקוס או קרם קוקוס

1-1/2 פחית חלב סויה מרוכז

1/2 כוס שבבי קוקוס קלוי

מכינים את הגלידה ומתבלים איך שרוצים! הצעות לתיבול:

כף פינקולדה (או ליקר קוקוס אחר)

או

כפית מי ורדים

או

1/2 כפית הל טחון

או

תמצית משקית תה נענע ולואיזה

ועכשיו, איך מכינים?

1. מתחילים בזה שמערבבים טוב טוב חלב או קרם קוקוס עם חצי פחית חלב סויה מרוכז במיכל מתכתי רחב כלשהו. לוקחים לגימה ומוודאים שהתערובת מתוקה מאוד – חשוב שיהיה מתוק מאוד כי הטעם נעשה פחות מתוק לאחר ההקפאה. חוץ מזה מוסיפים תיבול לפי הטעם האישי שלכם.

את מעשה ידיכם להתפאר מכניסים למקפיא למשך שלוש שעות, ומדי חצי שעה בזמן הזה מערבבים טוב טוב עד שמתקבל מרקם כמו של פתיתי קרח. אל דאגה, בשלב הבא מערבלים בבלנדר ידני כדי לקבל מרקם קרמי כמו של גלידה. בערבוב האחרון חביב מוסיפים בשביל הטקסטורה והסטייל פתיתי קוקוס קלוי ומערבבים בקלילות מבלי לשבור אותם.

גלידת בננות שמעיפה בנות

המתכון הזה כל כך פשוט וכל כך טעים, וגם כל כך לא משמין שאפשר לטחון אותו כל הקיץ בכיף, ולשדרג אותו בשלל דרכים.

קודם כל, מה צריך?

3 בננות פרוסות לכמה פיסות וקפואות

50 גרם  שוקולד מריר, או פקאן סיני או כל תוספת אחרת שמתחשק לכם עליה.

ועכשיו, איך מכינים?

1. שמים את הבננות הקפואות במיכל של הבלנדר ביחד עם השוקולד או הפקאנים הסיניים או כל תוספת אחרת שעולה בדעתכם.

טוחנים את הבלילה במשך כשתי דקות עד שמתקבל קרם קפוא במרקם חלק, שממש מזכיר גלידה. אוכלים, או בעצם מתלקקים!

שיהיה לכם קיץ קריר, מרענן ומלא בפינוקים טעימים ובריאים ☺

עדכונים אחרונים