דג הסלמון נחשב לאחד הדגים הבריאים והטעימים ביותר שיש. ניתן לאכול אותו בכל צורה. הוא טעים כדג נע או בסגנון מעושן, הוא מדהים צרוב על הגריל או אפוי בתנור, הוא מתבשל נהדר על מחבת והוא משתלב באופן הרמוני עם כל טעם שתרצו להעניק לו. מניחוחות מתוקים דרך חריפים, על טהרת המטבח האסייתי או היפני, עם ציפוי פריך או רק עשבי תיבול, מדובר בדג טעים במיוחד שתמיד כיף לאכול. לפניכם מספר מתכונים שכדאי לנסות עם הדג הוורדרד.

כלים

 

סלמון בתנור לצד מיקס ירקות מוקפצים

סלמון בתנור תמיד יוצא מושלם, ואי אפשר להרוס את המנה הזו אפילו אם ממש תנסו. הדבר היחיד שהסלמון צריך זה את החום של התנור שמחמם אותו בהרבה אהבה, והסלמון מחזיר אהבה בטעמים משובחים. לצד מנה של סלמון בתנור אפשר לשלב ירקות מוקפצים נהדרים כמו ברוקולי, שעועית ירוקה, אספרגוס, גזר, כרובית, אפונה ואפילו כרוב ניצנים למי שאוהב את טעמו. ביחד תתקבל ארוחה מזינה ובריאה במיוחד בעלת טעמים מצוינים. זוהי מנה מומלצת גם למי שמעוניין לרדת במשקל או לשמור על משקל גופו.

סלמון צרוב בגריל על מצע אורז

מנה שכולה בריאות! במנה הזו יש שילוב טעמים נהדר, כאשר נתחי הסלמון מצופים במרינדה עדינה של דבש ורוטב סויה. את הנתחים המעולים הללו, שקיבלו גוון שחום יפהפה הודות לרוטב, מניחים על מצע של אורז לבן, לצידו מניחים עלי תרד בייבי שהקפצתם מעט בחמאה עם מלח ופלפל שחור גס. לצידם אנו ממליצים להניח פרוסות של אבוקדו טרי, שכן שילוב הטעמים בין סלמון-אורז-אבוקדו הוא מדהים! מעל הכול פזרו מעט שומשום לבן ושומשום שחור ושיהיה לכם בתיאבון!

סלמון מעושן בסלט ירקות

סלט ירקות עשיר הוא תמיד ארוחה נהדרת ומשביעה. הירקות השונים שמלאים בסיבים גורמים לתחושת שובע וגם מזינים את גופנו בשלל ויטמינם וערכים תזונתיים חשובים. סלט שיש בו עלים ירוקים, עגבניות שרי, בצל סגול, צלפים, מעט שמיר קצוץ הרבה שמן זית ולימון הוא מושלם עם רצועות דקיקות של סלמון מעושן שמשתלב שם באופן מושלם.

סושי עם סלמון

אם מתחשק לכם להכין סושי בבית, זה הרגע לפרוש את מחצלת הסושי שלכם ולהכין סושי עולמי! תוכלו להכין סושי מאקי שבו האצה היא השכבה הראשונה ועליה האורז והתוספות או אינסייד אאוט ואז השכבה הראשונה על מחצלת הסושי תהיה אורז דביק, שעליו תניחו את אצת הנורי ומעליה שכבה נוספת של אורז דביק. במרכז תניחו חתיכה של סלמון ביחד עם אבוקדו ותגלגלו את יצירת המופת הזו לסושי. לסיום תוכלו לגלגל את האורז בשומשום לבן או שחור קלוי – יאמי.

טוסטוני סלמון מעושן על ממרח אבוקדו

כשחושבים על סלמון מעושן ישר קופצת לראש המנה של הבייגל עם השמנת והסלמון ביחד. היום רצינו לחדש לכם ולהביא גרסה אחרת לגמרי של כריך סלמון מעושן מצוין. אומנם זה לא ממש כריך, אלא יותר טוסטון של לחם דגנים קלוי, שעליו יש ממרח אבוקדו קטיפתי. מעליו תניחו את נתחי הסלמון המעושן ועליהם תניחו מלפפון ירוק שקילפתם אותו ממש כמו שאתם מקלפים את הקליפה שלו, רק הפעם את המלפפון עצמו. הוסיפו כמה נבטים, עטרו עם שומשום, והרי לכם טוסטוני סלמון מושלמים.

פסטה בשמנת עם קוביות של סלמון

אחת המנות היותר מוצלחות של סלמון היא, כשהוא משולב ביחד עם פסטה פטוצ'יני רחבה שעוטפת ברכות את השמנת. ככה בין פטוצ'יני רחב לבין שמנת עשירה, משתלבים להם בהרמוניה קוביות של סלמון צרוב, שסופחות אליהן את טעמי השמנת על המצע של הפסטה המושלמת.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים