כלים

פרוייקט ראשון מסוגו לסיוע לתלמידים מתקשים בלמידה בבתי-ספר בעכו, משותף למכללה האקדמית גליל מערבי ולמינהל החינוך בעירית עכו: החטיבה ללקויות למידה של החוג לחינוך והמרכז לחינוך אורייני שבמכללה חברו למינהל החינוך בעירית עכו בפרוייקט יחודי שהחל בשנת הלימודים הנוכחית. התלמידים המתקשים בלמידה מאותרים ומותאם להם סיוע. עשרות סטודנטים בשנה השלישית ללימודיהם בחטיבה ללקויות למידה שבחוג לחינוך לוקחים חלק בפרוייקט בהתנדבות. הפעילות מתבצעת בחמישה בתי ספר בעיר עכו, בליווי והשגחה של מאבחנות מוסמכות

veredvaknin"המכללה האקדמית גליל מערבי יזמה את הפרוייקט כחלק מפעולתה להעצמה כלכלית-חברתית של האזור בו היא שוכנת", מסביר ראש החוג לחינוך במכללה, פרופ' יוסף שימרון.

"להערכת מינהל החינוך בעכו, כמחצית מהתלמידים בעיר באים ממשפחות מחתך סוציו-אקונומי נמוך. במשפחות רבות לא נעשה דבר לקידום מיומנויות אורייניות במשפחה. מרכז התגבור האזורי הוא המוסד היחידי הפועל לתמיכה בלמידה בקרב תלמידי בתי-הספר בעכו, אך לא כל הזקוקים לתמיכה מתקבלים למסגרת הטיפולית הזאת", מציין פרופ' שימרון.

הפרוייקט המנוהל על-ידי ראש החטיבה לליקויי למידה במכללה, ד"ר ורד וקנין, מתבצע בשלושה שלבים. בשלב הראשון, מאותרים התלמידים המתקשים. בשלב השני, נעשה הסיוע לתלמידים המתקשים, במטרה לטפח אצלם מיומנויות למידה: קריאה, כתיבה וחשיבה מתימטית.

בשלב הזה, הסטודנטים נפגשים עם התלמידים 4 שעות בשבוע בליווי מורי החטיבה ללקויות למידה במכללה. בשלב השלישי, מתוכננת פעולה עם משפחות התלמידים. תיבדק האפשרות לקיים קבוצות הורים, כדי לסייע להורים בטיפוח מיומנויות הלמידה של ילדיהם החל מגיל צעיר.

צוות חוקרים מהמכללה בראשות ד"ר ארי נוימן וד"ר אביגדור רימר מקיים הערכה וביקורת של הפרוייקט, ההערכה כוללת מעקב מתמשך אחרי הפער בין התלמידים המתקשים בלמידה והתלמידים שאינם מתקשים על-מנת לברר את מידת ההצלחה של הפרוייקט.