מגמה ראשונה מסוגה בישראל תפתח בשנה הקרובה בחוג לתקשורת של האוניברסיטה העברית -"אינטרנט ומדיה חדשה". הלימודים במגמה יספקו כלים מעשיים והכרות עם העבודה בתחום המדיה החדשה נוסף ללימודים התיאורטיים בתחום. בין השאר ירכשו הסטודנטים כלים לניהול וקידום אתרי אינטרנט ובלוגים. כמו כן, תינתן להם האפשרות להתנסות בעבודה מעשית בתעשייה ולקחת חלק בפיתוח מוצרים חדשים

כלים

לדברי פרופ' מנחם בלונדהיים, ראש החוג לתקשורת באוניברסיטה העברית, "המגמה הוקמה מתוך הבנה שהאינטרנט והמדיה החדשה הם מרכיבים מרכזיים בתהליכי שינוי חברתי, תרבותי ופוליטי כיום. תופעות אלו מהוות מושא למחקר במוסדות האקדמיים המובילים בעולם ומציבות אתגרים והזדמנויות למדע התקשורת".

במהלך הלימודים ירכשו הסטודנטים כלים מעשיים לעבודה בתחום המדיה החדשה, מערכות תקשורת מתקדמות וסקטור ההיי-טק. בין הקורסים המוצעים: "יסודות המחקר באינטרנט: עקרונות וכלים יישומיים", "טכנולוגית אינטרנט", "סאטירה פוליטית בעידן הדיגיטאלי", "מסחר ואינטרנט" ועוד. בין החוקרים המרצים במגמה: פרופ' מנחם בלונדהיים, פרופ' רונן פלדמן, ד"ר לימור שיפמן, ד"ר מיכל פלדמן, ד"ר פול פרוש, ד"ר אלעד שגב ופרופ' יעקב שמיר.

המגמה תפעל בשיתוף עם מגמת אינטרנט של בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה, זאת מתוך הנחה שישנו חיבור בין תחומי העניין של המגמות. לדברי ד"ר לימור שיפמן, מרצה במגמה, "לימודי האינטרנט, המהווים את הליבה של המגמה החדשה, נוגעים לתחומי לימוד רבים באוניברסיטה כגון מתמטיקה, אמנות, תרבות ועוד. לכן, מתוך רצון להעניק לסטודנט את הידע המקיף ביותר בתחום תפעל המגמה בשיתוף עם מגמת אינטרנט מבית הספר למנהל עסקים ותינתן האפשרות להירשם לקורסים משתי המגמות, כאשר הלימודים בבית הספר למנהל עסקים יספקו מידע טכני בעיקר, והלימודים בחוג לתקשורת יעניקו אספקטים חברתיים ותרבותיים".

מגמת אינטרנט ומדיה חדשה מיועדת לסטודנטים המעוניינים להמשיך ללימודי תואר שני ומתעניינים בעולם המדיה החדשה ורוצים לעסוק בכך בהמשך. תינתן אפשרות ועדיפות לכתיבת תזה מחקרית והמשך לדוקטורט.ההרשמה לשנת הלימודים תשע"א תסתיים בסוף יולי 2010.