Twitter_logoארבעים אחוז מכלל המסרים ב"טויטר" הם סתמיים וחסרי משמעות, כך עולה ממחקר שהציג ד"ר יובל דרור, חוקר אינטרנט ומרצה בביה"ס לתקשורת במכללה האקדמית נתניה. לדיברי ד"ר דרור, "טויטר", המאפשר לגולשיו לפרסם דיווחים קצרים על מעשיהם או הגיגיהם באותו רגע, זוכה להצלחה עצומה של שני מיליון עוקבים בשעה

כלים

בראש מצעד הפופולריות של "טוויטר" נמצאים הנשיא אובמה והשחקן אשטון קוצ'ר שזכו לארבעה מיליון עוקבים, כל אחד.

"טויטר" קנה את מעמדו בעיקר בזכות המהומות באיראן לאחר בחירתו השנייה של הנשיא אחמדניג'אד אשתקד ומותו של הזמר מייקל ג'קסון, יחד עם זאת סובל "טויטר" מבעיית אמינות קשה, לדוגמה, פרסום מוטעה שהופץ בו על מותו של שחקן הקולנוע ג'ף גולדבלום.

לאתר "פייסבוק", אומר דרור, ניכנסים מידי יום כ- 500 מיליון איש שצופים בו בממוצע 50 דקות. בסה"כ יש ב"פייסבוק" שלוש מיליארד תמונות. לדעת ד"ר דרור "טויטר" ו"פייסבוק" חיסלו את הפרטיות והפכו למקור לחדשות ולשיח בין אנשים, שהעיתונות המסורתית לא סיפקה.