ערמונית מוגדלת שפירה (BPH) הינה מצב בו איבר זה גדל מעל לסף מסוים וגורם להופעת תסמינים שונים המחייבים התייחסות רפואית. מדובר בתופעה נרחבת ביותר באוכלוסייה עם שכיחות של למעלה מ-50% אצל בני ה-50 ומעלה. קיימות מספר אפשרויות טיפול בתופעה, כולל אפשרויות טבעיות מאוד יעילות אשר מוצעות לכם במרפאת צוף צמחים. הנה הרחבה בנושא זה.

כלים
  קרדיט תמונה: envato
קרדיט תמונה: envato

ערמונית מוגדלת – למה הכוונה?

מטופלים רבים פונים אל מרפאת צוף צמחים לאחר שקיבלו אבחנה של ערמונית מוגדלת. תופעה זו מתרחשת אצל גברים רבים באוכלוסייה, בדרך כלל סמוך לגילאי ה-50 ומעלה. מה זה בעצם ערמונית מוגדלת? ובכן, הערמונית הינה איבר מפריש שאחראי על רוב רובו של נוזל הזרע, כך שהיא מחוברת על ידי צינורות לאשכים ומהצד השני לצינור השופכה, אותו היא גם עוטפת.

מסיבות שונות ומגוונות (גיל, גנטיקה, שינויים הורמונליים, אורח חיים ועוד), הערמונית גדלה במהלך החיים ומפעילה לחץ על צינור השופכה, מה שגורם להופעת תסמינים אופייניים הקשורים להטלת השתן, כגון דחיפות ותכיפות, קושי בהטלת שתן, טפטוף מרובה, זרם חלש, צריבה, השתנה לילית ובמקרים מסוימים, הופעת דם בשתן (המטוריה).

תסמינים אלו מגבילים ביותר, כמו גם שנמצא קשר בין ערמונית מוגדלת להפרעות בחיי המין, כך שאיכות החיים של הסובלים מכך נפגעת קשות. יש לציין כי מדובר בתופעה שפירה, לעומת גידולים ממאירים בערמונית שיכולים לסכן חיים.

כיצד מאבחנים ומטפלים בערמונית מוגדלת?

לפני שמתחילים טיפול אצל מרפאת צוף צמחים, יש לעבור אבחנה רפואית מלאה ולקבל את הטיפול המומלץ על ידי האורולוג. האבחון נשען על בסיס בדיקה רקטאלית (מישוש בלוטת הערמונית), בדיקות PSA (סמן ייחודי לערמונית), בדיקות שתן וצילומי הדמיה שונים, שמיועדים בין היתר לבדוק מהו נפח הערמונית ולקשר זאת עם חומרת התסמינים.

טיפול בערמונית מוגדלת שפירה נשען לרוב על שימוש בתרופות שונות שנועדו להקל על התסמינים ולאפשר זרימת שתן קלה ונוחה יותר. בין היתר תרופות שמרפות את צינור השופכה, תרופות שמסדירות את עוצמת ותזמון הכיווץ של שלפוחית השתן (למניעת דחיפות ותכיפות ושיתון לילי) וכמו כן, תרופות שמכווצות במעט את הערמונית ומקלות על הלחץ על צינור השופכה.

כאשר הערמונית הינה גדולה מאוד או כאשר התסמינים מחמירים ואינם מגיבים לטיפול תרופתי, עשוי הרופא המטפל להמליץ על ניתוח שמהווה מוצא אחרון לבעיה רפואית זו. כמובן שגם במקרים הללו, הפנייה אל מרפאת צוף צמחים יכולה למנוע את ההתדרדרות במגוון רחב של שיטות טבעיות יעילות.

היתרונות של מרפאת צוף צמחים בטיפול בערמונית מוגדלת

"לפני כשמונה חודשים עברתי בדיקות שגרתיות, שקבעו סרטן הערמונית. מעבר להתייעצות אצל רופאים, התחלנו לחפש דרכים אלטרנטיביות וכך הגענו אל מרפאת צוף צמחים. אודה שהייתי דיי ספקן אבל החלטתי ללכת בדרך שהציעו לי. והינה, כעבור פחות מחודש ימים, בבדיקות חדשות שעשיתי, התוצאות השתנו באופן משמעותי".

"הגעתי למרפאה עם סרטן במצב מתקדם, התחלתי טיפולי כימותרפיה ובמקביל התחלתי טיפול במרפאת צוף צמחים. לאורך כל החודשים של הכימותרפיה נראיתי יחסית טוב למטופלים במצב דומה. תודה לכולכם".

אלו הן כמה דוגמאות של מטופלים אשר הגיעו אל מרפאת צוף צמחים בשל בעיית ערמונית מוגדלת והחזירו לעצמם את איכות החיים בחזרה. הם עשו זאת באמצעות טיפולים טבעיים שונים, דוגמת דיקור סיני, צריכת צמחי מרפא והמלצות תזונתיות, אשר הותאמו להם באופן אישי. הטיפול הטבעי מחזק את מערכת החיסון, מאזן את שאר המחלות מהן סובל המטופל ומתערב גם בהיבטים הנפשיים הכה חשובים להחלמה, בהתאם לגישה ההוליסטית אשר מתייחסת אל האדם כמכלול ולא רק כאוסף של תסמינים.

הטיפול הטבעי במרפאת צוף צמחים משתלב היטב יחד עם הטיפול הרפואי שמקבלים, אינו מתנגש או מפריע לו אלא רק מעלה את סיכויי ההצלחה שלו, גם כאשר המצב ממש קשה. בנוסף, מאחר ומדובר בטיפול טבעי שלא כולל שימוש בתרופות, הוא אינו טומן בחובו תופעות לוואי כלשהן, כך שהוא מתאים לבני כל הגילאים וקל מאוד ליישום.