אם אתם חדשים בעולם השיווק ברשת האינטרנט, או לא מבינים איך כל העניין הזה עובד, תדעו לכם שזה יותר פשוט ממה שאתם חושבים (עבור הלקוח), והרבה יותר מורכב ממה שאתם יכולים לדמיין. שיווק דיגיטלי זה מקצוע, זה תחום שלם שהולך וגדל בקצב מסחרר, וכל פעם שחושבים שהוא לא יכול להתפתח עוד, איזו חברה ממציאה עוד אלמנט ועוד פיצ’ר שמאפשר לבעלי עסקים להגיע לקהל יותר ממוקד, יותר מפולח, ויותר מדויק מאי-פעם.

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

אם אתם מחפשים למנף את הכוחות העצומים שהשיווק הדיגיטלי נותן למתחרים שלכם, ולכל החברות הגדולות והמצליחות במשק הישראלי והעולמי כאחד, אתם כבר צעד אחד במסע להצלחה מסחרית מסחררת, ונותר רק לנוע לפעולה בהקדם האפשרי.

איך זה עובד – על קצה הלשון

כפי שאמרנו, הגודל של עולם השיווק הדיגיטלי כה רחב, התחום הזה כל כך חי ועדכני, עד כי הוא גדל ומתפתח יותר ויותר בעודכם קוראים את המאמר הזה. לכן אתם חייבים להבין דבר חשוב – מה שתקראו עכשיו לא יהפוך אתכם למומחים, אבל בהחלט ייתן לכם את הבסיסים החיוניים לנהל שיחה ברורה וישירה עם מומחי שיווק דיגיטלי שיצטרכו לתת לכם מענה כה אפקטיבי, עד שהוא מתבטא מיידית בשורת הרווח של העסק שלכם.

השיווק הדיגיטלי הוא בעצם שירות של מינוף כלים דיגיטליים שונים ומגוונים לצורך שיווק העסק שלכם בצורה הממוקדת ביותר, בכדי למנף את תקציב השיווק שלכם בצורה האפקטיבית ביותר, כזו שתביא לכם הכי הרבה לקוחות תמורת הכי פחות כסף.

דבר זה נעשה במספר כלים בסיסיים:

1. שיווק אורגני – בניה הדרגתית וטבעית (“אורגנית") של מוניטין כבעלי ידע, ניסיון ויכולות בתחום שלכם או עם המוצר שאתם משווקים (אתר, שירות, מוצר פיסי וכל דבר אחר), על ידי הפצת ידע אמיתי שעונה על מצוקות שונות של הקהל הפוטנציאלי שלכם.

2. שיווק ממומן – עולם שלם של אפיקי פרסום, ממודעות ממונות בגוגל, דרך פרסומות באתרים ייעודיים, ועד לשיווק ממומן בפייסבוק, כולל ברשתות כמו טיק-טוק, אינסטגרם, יו-טיוב וכיו"ב, בהתאם לאופי הקמפיין והעסק.

בזה זה נגמר?

ממש לא, בזה זה רק מתחיל, פשוט ניסינו לסכם עבורכם מהלכים שכדי לפרט אותם צריך לכתוב, ואף נכתבו בעבר, ספרים שלמים. שיווק אורגני הוא תחום בפני עצמו, עם נישות ומומחים, וטכניקות שונות ומשונות. השיווק הממומן הינו תחום בפני עצמו, עם כלים שונים, תקציבים שונים, ואפקטיביות אחרת.

שיווק אורגני למשל, לוקח יותר זמן, אבל מבסס את השם הטוב שלכם ברחבי הרשת, ומבסס בעצם את המעמד של העסק שלכם, מה שאומר שהוא בונה את המותג בהדרגה. לאורך זמן, זה חוסך לכם הון בתקציב השיווק העתידי, אך לא מביא לקוחות מיידיים בדרך כלל.

שיווק דיגיטל ממומן מביא תוצאות מיידיות, לעיתים מהיום למחר, אך הוא שותה את תקציב הפרסום יותר מהר בדרך כלל, ולא נותן את אותן התוצאות לטווח הארוך. השילוב בין השניים, עם כל הכלים שהם מביאים עימם, הוא, כמובן, דרך המלך.