בעולם השיווק הדיגיטלי בולטים שני אפיקי שיווק חשובים במנוע החיפוש של גוגל – קידום אורגני וקידום ממומן. מה ההבדלים ביניהם ואיזה מהם מתאים יותר לאתר שלכם? קראו כאן

כלים
קרדיט לתמונה: פוטוליה
קרדיט לתמונה: פוטוליה

כאשר אנחנו מדברים על שיווק האתר במנוע החיפוש של גוגל, אנו למעשה מדברים על שני אפיקי שיווק שונים – קידום אורגני של האתר וקידום ממומן של האתר. שני האפיקים הללו הם למעשה דרכים שונות להגיע אל קהל הגולשים הרלוונטי ולמשוך אותם אל תוך האתר שלנו, לצורך ביצוע רכישות, השארת פרטים או כל פעולה אחרת שאנו מבקשים שיעשו באתר.

אם אתם בעלי אתר וכבר התחלתם להתעניין בנושא הקידום שלו, בוודאי הוצגו בפניכם שתי האפשרויות – האורגנית והממומנת. כעת עליכם לבחור באחת מן האפשרויות הללו או לשלב ביניהן בצורה חכמה. אך כיצד עושים זאת נכון? כיצד בוחרים את אסטרטגיית קידום הנכונה ביותר לאתר?

קידום אורגני

תהליך הקידום האורגני (SEO) נועד להביא את דפי האתר למיקומים גבוהים בדפי תוצאות החיפוש של גוגל, בעבור שאילתות חיפוש נבחרות. לצורך כך, נדרש המקדם לזהות את מילות המפתח המתאימות ביותר לאתר (שאילתות שהגולשים הרלוונטיים משתמשים בהן) ולהטמיען בדפי האתר המתאימים בצורה נכונה ומושכלת. בנוסף, המקדם פועל להנגיש את האתר למנועי החיפוש, כך שאלו יוכלו להבין בקלות במה עוסק כל דף באתר ולאילו שאילתות חיפוש הוא מתאים.

תהליך קידום אתר הוא תהליך מתמשך וארוך טווח. פעולות שמבוצעות היום באתר יביאו לתוצאות רק לאחר שבועות או חודשים, ועל כן סבלנות היא תנאי הכרחי להצלחת התהליך. כאשר עבודת הקידום מבוצעת היטב ולאורך זמן, האתר מתחזק והופך איכותי יותר בעיני מנועי החיפוש, שמדרגים אותו גבוה יותר בעבור השאילתות הרצויות.

קידום ממומן

האפשרות השנייה לקידום האתר היא באמצעות קידום ממומן בגוגל. במקרה זה איש המקצוע יקים בעבור האתר קמפיין פרסומי בכלי המודעות של גוגל, שגם הוא יתבסס על שאילתות החיפוש הרלוונטיות לתחום העיסוק של האתר. גם כאן המטרה היא להביא אל האתר גולשים שהם לקוחות פוטנציאליים למוצרים או השירותים שהאתר מציע.

קמפיין ממומן בגוגל הוא אינו תהליך ארוך כמו הקידום האורגני. ניתן להקים קמפיין ומיד להעלות אותו לגוגל, וכך ניתן לקדם במהירות מבצעים, הצעות מיוחדות וכו'.

ביחד ולחוד

אם כך, לכל אחד מאפיקי הקידום הללו יש יתרונות וחסרונות משלו. מבחינת עלות-תועלת, ניתן לומר בוודאות רבה שאפיק הקידום האורגני משתלם הרבה יותר לטווח הארוך. בקידום הממומן ניתן להשיג תוצאות מהירות, אך שיטת התמחור של המודעות (תשלום לפי הקלקות) עשוי להפוך אותו ליקר יותר ויעיל פחות. מן הצד השני, הקמפיין הממומן יכול להיות זמני בלבד וכך לעלות פחות מתהליך קידום אורגני מתמשך, שבו התשלום הוא חודשי וקבוע, גם כאשר תוצאותיו טרם מורגשות.

נקודה נוספת שחשוב להתייחס אליה היא שגולשי האינטרנט ברובם מייחסים אמינות גבוהה יותר לתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל על פני אלו הממומנות, ולכן כמות ההקלקות על התוצאות האורגניות גדולה הרבה יותר מכמות ההקלקה על המודעות שמוצגות באותו דף תוצאות. בסופו של דבר, הבחירה יכולה להיות אפיק אחד או אחר, או שילוב ביניהם, הכול בהתאם לאסטרטגיה השיווקית של האתר.

אז אם אתם בעלי אתרים ואתם רוצים ללמוד עוד על הנושא – הצטרפו לקורס SEO אונליין שבו תלמדו כיצד עובד תהליך הקידום. עם הידע הזה תוכלו לנהל נכון יותר את מאמצי השיווק של האתר ולקבל החלטות נכונות שיובילו אותו קדימה.