בכל ארגון מודעים לחשיבות של הדרכה ארגונית ולכל ארגון יש את שיטות העבודה שלו. אך כאשר אנו מציעים לארגון לעבור למערכת LMS לצורך ניהול למידה מתקדם, יעיל וחסכוני, ישנו קושי להסביר לאנשי הארגון את התועלות של המערכת. כאשר הארגון רגיל כל כך לשיטת עבודה מסוימת לפעמים קשה לנצח את הקיבעון המחשבתי ולשכנע אותם שמדובר בערך אמתי ולא סתם כאב ראש אשר יביא איתו בעיות חדשות. אז כיצד באמת מערכת LMS מייצרת חיסכון עבור הארגון? להלן כמה דוגמאות למצבים אמתיים שעשויים להיות מוכרים לכם ומבוססים על תרחישים אמתיים.

כלים
כיצד מערכת LMS באמת חוסכת לארגון
כיצד מערכת LMS באמת חוסכת לארגון

 

לשכור מרכז כנסים?

ארגונים רבים נזקקים להעביר הדרכות לקבוצות גדולות של עובדים. למשל רפורמה חדשה בתחום הביטוח ועל חברת הביטוח לערוך הדרכה למאות אנשי שירות לקוחות וסוכני ביטוח לגבי נהלים חדשים הקשורים לרפורמה. אם תרצו לערוך הדרכה ל 600 עובדים, ככל הנראה תצטרכו לשכור אולם כנסים, להביא ציוד הגברה ולהיגרר לעלויות לוגיסטיות גבוהות מאוד. מערכת LMS מאפשרת לכם להעביר את הקורס בצורה מקוונת, מהירה ויעילה לכל כמות של משתתפים ומבלי להידרש לשכור אולמות אירועים ולשאת בכל העלויות הלוגיסטיות הכרוכות בכך.

כמה פעמים תעבירו את אותה ההדרכה?

ישנן הדרכות שצריך לחזור עליהן, אולי מכיוון שזוהי הדרכה אשר במסגרת מדיניות החברה דורשת רענון שנתי, או שאולי בכל פעם תערכו את ההדרכה לקבוצה/צוות אחר; למשל ביום ראשון הדרכה לצוות העובדים ממחוז הדרום, ביום שני הדרכה לצוות הצפון, ביום שליש לצוות מחוז המרכז וביום רביעי לכל מי שהחמיץ הדרכה. 4 פעמים צוות העובדים שלכם יחזור על אותה ההדרכה. האם יש בזה היגיון? באמצעות מערכת ניהול למידה (מערכת LMS) תוכלו לערוך את כל ההדרכות ביום אחד וללא עלויות ההדרכה הכפולות והמכופלות.

כמה משאבים נדרשים לצורך ניתוח התוצאות?

ראש מחלקת הדרכה וכוח אדם בארגון מעוניין בתוצאות המבחנים של 400 עובדי הארגון. כמה זמן ייקח לכם לעבור על כל טופס ידני ולהקליד את התוצאות למחשב על מנת להפיק דוחות? אם נדרשות לכם 10 דקות לטופס, כפול 400 טפסים ,אנו מדברים על קרוב ל 70 שעות עבודה. מערכת LMS תאפשר לכם הפקת ציונים ודוחות בזמן אמת וללא צרוך ב 70 שעות עבודה.

כמה משאבים נדרשים לצורך ניתוח המשוב?

מנהלי הארגון אינם מסתפקים בציוני המבחנים, הם רוצים לדעת מה דעתם של המשתתפים על היבטים שונים של ההדרכה. בדומה לטופס המבחן, תצטרכו להקדיש מספר דקות לניתוח כל טופס משוב והקלדת הנתונים למחשב, דבר שעלול לגזול עוד 30-50 שעות עבודה.

איך שלא נסתכל על זה נוכל לראות שמערכת LMS מעניקה ערך רב לארגון, היא מקצרת ומייעלת תהליכים בלמידה ארגונית. היא מצמצמת את התלות בכוח אדם, מביאה לתוצאות טובות יותר ומהירות יותר. לכל אורך התהליך אנו יכולים לראות חיסכון המושג באמצעות מערכת ניהול למידה.