כל יועץ משכנתאות תמיד יגיד לכם את אותו הדבר: רכישת דירה היא פרויקט ותהליך לא מבוטלים. מדובר בעסקת חייכם, אותה צריך "לסגור" בתנאים האופטימליים. וכשמדברים על שכירות VS משכנתא, חשוב לדבר גם על השקעות נדל"ן.

קרדיט תמונה: FREEPIK
קרדיט תמונה: FREEPIK

 

מאת: עודד בן צבי, בשיתוף חברת ענב (ENAV) – סיוע מקיף בתהליכי פינוי בינוי.

בעוד שחלק מהאנשים ירכשו דירה למטרת מגורים, חלק אחר מהאנשים רוכשים דירות לטובת השקעות נדל"ן. כך או כך, התהליך מחייב נקיטת צעדים מושכלים, ואם אפשר, גם סיוע מקצועי. והכלל הזה מקבל תוקף כפול כאשר מדובר בתהליכים של פינוי בינוי. בואו נדבר על נטילת משכנתא, תשלומי שכירות ומה שבין לבין. המידע בשיתוף צוות המומחים של חברת ענב (ENAV) פינוי בינוי - ליווי וסיוע מקצועיים.

החשש לקחת משכנתא? קיים בכולנו

בעוד שחלק מהאנשים יתורו אחר פרויקטים של פינוי בינוי למטרת השקעה, חלקנו האחר ירכשו דירת מגורים. כך או כך, בסופו של דבר, בד"כ המשכנתא תהיה משתלמת יותר מתשלומי שכירות. אם מדברים על כללי אצבע, הרי שכל איש פיננסים ויועץ כלכלי יגידו לכם שהכספים של השכירות "נזרקים לפח".

נכון, תמיד יש את האפשרות של תשלומי שכירות לאורך שנים רבות. יחד עם זאת, הדירה בסופו של יום לא שלכם, היא נשארת בחזקתו של בעל הנכס. במילים אחרות, בעל הבית. במקרים רבים, אנשים מעדיפים להישאר באותה דירה שכורה במשך שנים רבות, ולו בגלל הפחד להיכנס למחויבות כמו משכנתא.

עד כמה הפרויקטים של פינוי בינוי כדאיים?

חשוב לזכור, את התהליך של נטילת המשכנתא אתם לא תצלחו לבדכם. יש לכם את בנק המשכנתאות, כמו כן חברות ייעוץ משכנתאות פרטיות. בימינו אפילו חלק מבתי ההשקעות מספקים ייעוץ ללקיחת משכנתא. אם אתם מתלבטים בין המשך תשלומי שכירות לנטילת משכנתא, דעתנו בנושא היא ברורה. דעתנו היא, שנטילת משכנתא תהיה משתלמת יותר בטווח הארוך.

הפרויקטים של פינוי בינוי הם פרויקטים מבוקשים בדרך כלל. האם כדאי לכם להכניס את עצמכם לפרויקט של פינוי בינוי? ובכן, זו שאלה שהתשובה עליה היא מורכבת. מצד אחד, אנשים לפעמים מחכים כל חייהם בכדי "ליפול" על פרויקט של פינוי בינוי. מצד שני, הפרויקטים האלו עשויים להיות מורכבים.

התחדשות עירונית עשויה להוות את אפיק השקעות הנדל"ן שלך

בכדי לצלוח נכון את הפרויקטים של פינוי בינוי, יהיה חשוב לקבל סיוע מקצועי. חברת ענב (ENAV) ממליצה על סיוע מקיף וכולל של כלל תהליכי פינוי בינוי. בסופו של דבר, התחדשות עירונית מהווה סלילת דרך חדשה עבור משפחות רבות בארץ. יחד עם סלילת דרך למשפחות וזוגות טריים, ההתחדשות העירונית מהווה גם אפיק השקעת נדל"ן מעולה.

אם עד היום שילמתם בכל חודש בחודשו את תשלומי השכירות שלכם, הגיע הזמן לבדוק כיצד ניתן ליטול משכנתא. נתקלתם לאחרונה בפרויקט של פינוי בינוי ואתם מתלבטים אם להיכנס לנושא? שוקלים רכישת דירה באזורים מועדפים לאומית בכדי להנות מסבסוד משכנתא? ככה או ככה, זה יהיה עדיף במקרים רבים על תשלומי שכירות במשך שנים רבות.