מתלבטים אם לקנות מטען למחשב נייד או להישאר עם הישן? ואם לקנות חדש, אז איזה לבחור וכמה הוא אמור לעלות? כל התשובות לכל השאלות – בהמשך מאמר זה!

כלים

 

החשיבות של מטען למחשב נייד

המחשב הנייד הפך לחלק בלתי נפרד מחיי היום יום של כולנו, בדומה לטלפון הסלולרי שלנו. באמצעות המחשב הנייד אנו עובדים, לומדים, ממלאים את שעות הפנאי שלנו ועוד. אבל מה קורה כשהמטען כבר לא ממש עושה את העבודה? בדיוק בגלל זה נסביר איך לדעת שהגיע הזמן להחליף את המטען!

זיהוי הזמן הנכון

מן הסתם, כל טעינה של כל סוללה דורשת זמן. אבל האם זמן הטעינה ארוך יותר משהיה בעבר? והאם הסוללה מתרוקנת מהר? ובכן, סוללה שמתרוקנת מהר יכולה להצביע הן על בעיה בסוללה והן על בעיה במטען ואת זה צריך לבדוק באופן מקצועי. אבל זמן טעינה ארוך מהרגיל או קושי בחיבור המטען ותחילת הטעינה בהחלט מצביעים על בעיה במטען עצמו.

הבעיה היא, שגם לאחר שזיהינו שמקור הבעיה הוא מטען למחשב נייד, רבים יעדיפו "למשוך את הזמן" עד לרכישת מטען חדש. הבעיה בגישה זו היא, שכך אתם עלולים למצוא את עצמכם עם אחוזי הסוללה האחרונים וללא מטען כדי להטעין אותה ולכן ההמלצה היא, שאם זיהיתם בעיה במטען שלכם – קנו אחד חדש, גם אם אתם לא מתכוונים להשתמש בו בזמן הקרוב.

איתור התקלה

כדי להיות בטוחים שהבעיה היא אכן במטען ולא בסוללה או ברכיב אחר כדוגמת פתח הטעינה ואפילו שקע חשמלי מסוים בקיר, מומלץ לחבר את המטען למחשב אחר, לחבר לשקע אחר או לבדוק את החיבור עם סוללה אחרת. כך תוכלו לדעת בוודאות, שהמכנה המשותף הוא תמיד המטען והחלפה שלו אכן תפתור את הבעיה.

מטען מקורי, אוניברסלי או חיקוי?

כיום, בשל הביקוש הרב, ישנם סוגים שונים של מטענים למחשבים ניידים, מהם ניתן לבחור. כמובן, יש את המטען המקורי, כמו זה שמגיע באריזה של המחשב. בנוסף, יש גם מטען אוניברסלי, שנועד לתת מענה למחשבים מסוגים ודגמים שונים בעזרת מטען למחשב נייד אחד וכמובן, יש גם את החיקויים הנפוצים לא פחות.

מצא את ההבדלים

מן הסתם, ההמלצה היא תמיד להשתמש במטען המקורי של המחשב, משום שהוא מותאם באופן מדויק למחשב הן מבחינת המבנה שלו והן מבחינת המתח שהוא מעביר אל הסוללה ובנוסף, הוא גם עמיד יותר. חשוב להבין, שמטען לא מקורי עלול אף לגרום נזק לסוללה ובמקרים קיצוניים, גם לרכיבים אחרים של המחשב.

כדי לדעת האם מדובר על מטען למחשב נייד מקורי או לא, יש לחפש את הלוגו של היצרן על המטען עצמו. הבדל נוסף בין המטען המקורי לבין החיקוי הוא המשקל, כאשר מטען מקורי יהיה כבד יותר מהחיקוי.