בעולם המודרני והקפיטליסטי בו אנו חיים, יזמות עסקית נחשבת למקצוע ותחום עיסוק לכל דבר ועניין. לאו דווקא יזמות בתחום מסוים ומוגדר, אלא העיסוק ביזמות עצמה – השאיפה ליזום, ליצור ולהביא לכדי שגשוג פרויקטים מתחום זה או אחר, כאשר אנשים רבים פועלים (או שואפים לפעול) כיזמים במגוון רחב של תחומים.

קורס יזמות עסקית
קורס יזמות עסקית

הרעיון הוא כי ללא כל תלות בתחום עצמו המאפיין את העסק (התחום אליו משתייך עסק זה), יכול מי שמעוניין להיות יזם ללמוד את "רזי היזמות"  - כיצד ליזום ולפעול כיזם באופן כללי ומקצועי, ולא בהכרח בתחום זה או אחר. על השאלה "האם בכלל ניתן ללמוד כזה דבר" עונים בתי ספר מקצועיים בתחומי היזמות, הכלכלה והפיננסים בקורסים ייעודיים המועברים תחת הכותרת "לימודי יזמות עסקית".

ללמוד כיצד לפעול בעולם העסקים וכיצד ללמוד בעצמנו את המצב
מכיוון שיזמות באופן כללי מהווה תחום כללי ביותר אשר יכול ללבוש מאפיינים שונים לחלוטין כאשר מדובר בענפים שונים בעולם הכלכלה והעסקים, שאלה מתבקשת היא – האם בכלל ניתן ללמוד יזמות כמקצוע, ולא רק כחלק מענף פעילות מסוים?
התשובה היא כי ניתן גם ניתן ללמוד יזמות באופן כללי, כאשר במהלך הלימודים נעשה כמובן שימוש נרחב בדוגמאות ובמקרי בוחן מתחומים ספציפיים ומפורטים, אך רבות מן המסקנות הכלליות אליהן מגיעים בקורס נוגעות ורלבנטיות למגוון רחב של תחומים בהם ניתן ליזום ולפעול.
מלבד ללמידה כללית של עולם היזמות ורכישת כלים המאפשרים לפעול כיזמים במגוון תחומים, חלק משמעותי מלימודי יזמות עסקית עוסק בשאלה – כיצד ללמוד בעצמנו את השוק ואת המצב הספציפי בו אנו נמצאים, על מנת לפעול באופן האפקטיבי ביותר להשגת מטרותינו. ברור מאליו כי יזם הוא אדם המוצא עצמו במצבים אותם קשה לתכנן או לצפות מראש, ועומד מול אתגרים אשר ההתמודדות עימם אינה טריוויאלית או ברורה מאליה (אחרת, כולם היו הופכים ליזמים...). כל סיטואציה וכל פרויקט דורשים גמישות, יצירתיות ויסודות איתנים ויציבים של הבנה בתחומים המרכזיים הנכללים בכל פרויקט או מיזם, דוגמת חשבונאות בסיסית, הבנה של האופן בו פועלת הכלכלה ומחזור העסקים וכו'.
לכן, שמים דגש בקורסים אלו על חשיבה עצמאית, על פיתוח היכולת ללמוד את המצב בעצמנו ולהתוות לעצמנו תכנית פעולה אשר תואמת את המצב.

 

קורס יזמות נדל"ן, יזמות עסקית ועוד – מסגרות לימודים בתחום

דוגמאות לה שנכתב לעיל ניתן למצוא במגוון מסלולי לימודים אשר עוסקים באופן עקיף או ישיר ביזמות עסקית. למעשה, כיום ניתן למצוא מסגרות לימודים אשר מיועדות אך ורק ליזמות באשר היא, ולא בהכרח ליזמות בתחום מסוים. כך, לצד קורסים בתחומים מוגדרים דוגמת קורס יזמות נדל"ן, ניתן למצוא גם קורסים כלליים יותר דוגמת קורס יזמות עסקית. מסגרות מסוג אלו (של לימודי יזמות עסקית) מקנים הן את הבסיס והכלים ההכרחיים עבור כל יזם בכל תחום באשר הוא, והן את התמונה הרחבה והכללית יותר המאפשרת לכל אחת ואחד לפתח בעצמם את האופן בו יפעלו כיזמים בתחום זה או אחר.
על השאלה "האם בכלל ניתן ללמוד יזמות עסקית" עונות מסגרות אלו תשובה חיובית מצלצלת – אינספור נשים וגברים, צעירים ומבוגרים כאחד השתתפו במסגרות לימודים אלו בשנים האחרונות, ורבים מהם מעידים בשמחה כי הכלים וההבנה שרכשו בקורסים מסוג אלו אפשרו להם להתנהל ולפעול כיזמים כאופן מושכל ומוצלח. כמובן שלרוב קיימת עקומת למידה בתחילת דרכו של כל יזם, אך על ידי הקורס הנכון ניתן לקצר משמעותית עקומה זו, ולהבטיח כי כבר בפרויקטים הראשונים התוצאה תהיה אטרקטיבית ומשביעת רצון.