אם בעבר הלא רחוק ישראלים יצאו לחו"ל בעיקר לצרכי נופש ולעיתים בכדי לברר אפשרות של שליחות או לימודים, הרי שכיום רבים רואים זאת כלגיטימי לחפש בניכר עבודה (לפרק זמן קצר ולפעמים – ארוך). באופן טבעי, מרבית העיניים נשואות אל ארצות הברית, ארץ האפשרויות, אבל הפעם נרצה להפנות מבטנו מעט צפונה יותר. האם כדאי ומשתלם לעבוד בקנדה?

כלים
עבודה בקנדה
עבודה בקנדה

הרבה יותר כדאי לעבוד בהיתר

כבר בפתיחת הדברים חשוב לספר כי עבודה בקנדה יכולה להתאים הן לאנשים המחפשים עבודה זמנית והן לכאלה המחפשים עבודה קבועה. בין כך ובין כך, גם בקנדה, ממש כמו בארצות הברית, לא ממש משתלם וכדאי לנסות לעבוד ללא היתר, באופן לא חוקי. גם אם הרשויות בקנדה אינן נוקטות במדיניות קשוחה כל כך כמו אלה של ארצות הברית, הדברים בהחלט אינם נראים כמו פעם. אפשר וכדאי לקבל אישורי עבודה גם במידה ומתכננים ללמוד במדינה וגם כאשר מוצאים מעסיק שמוכן לקלוט אתכם לעבודה. גם אם יש מעסיקים שמוכנים להעסיק עובדים ללא היתר, הרי מספרם של הללו מועט ובדרך כלל התנאים שיציעו יהיו פחות טובים.

כלכלה מפותחת יציבה וחזקה

קנדה הינה אחת המדינות הגדולות ביותר בעולם, אולם היא מיושבת הרבה יותר בדלילות לעומת שכנתה מדרום. יותר משלושים מיליוני תושבים מתגוררים בה, כאשר לצד אזורים המיושבים בצפיפות ישנה אזורים אחרים המיושבים מאוד בדלילות. אך חשוב שלא ללכת שולל אחר המספר המצומצם יחסית של תושבים, בהשוואה לגודלה של המדינה. קנדה שייכת למועדון המצומצם והאקסקלוסיבי של המדינות החזקות, המתועשות והיציבות ביותר מבחינה כלכלית. נתונים כמו תוצר לאומי, יחס חוב לתוצר וכיוצא בזה מעידים על כך וכן גם סוגי התעשיות וחלקה של התעשייה עתירת הידע במדינה. גם נתוני השכר המשלימים את התמונה מרשים כי ללא ספק, משתלם מאוד להיות בעלי משרה בקנדה. לפעמים זה אפילו יכול להיות משלתם יותר ביחס למשרות מקבילות בארצות הברית.

תנאי שכר טובים

בקנדה ניתן למצוא עבודה במגוון משרות ותפקידים, זוטרים מחד ובכירים מאידך. במודעות הדרושים ניתן לגלות כי לא חייבים להיות בעלי השכלה גבוה או בעלי רקע טכני יוצא מן הכלל בכדי להרוויח שכר שעתי של כ-30 עד 35 דולרים בעוד שמשרות בכירות מתחרות ללא קושי בתנאי השכר המקובלים בארצות הברית. המשכורת הממוצעת, אגב, עומד על קרוב ל-4000 דולרים בחודש. עוד חשוב לציין כי עבודה בקנדה יכולה להתאים מאוד לא רק לדוברי השפה האנגלית. מכיוון שחלק מהמדינה היה בעבר תחת שליטה צרפתית, עד היום ישנם מחזות שבהם השפה הנהוגה והנשמעת ביותר היא צרפתית. עוד נוסיף ונאמר כי במשרות מסוימות ניתן בהחלט לעשות חיל גם במידה וקיימת שליטה בסיסית בלבד באנגלית או בצרפתית.

במה ניתן לעבוד?

מעבר לכך שניתן למצוא משרות מכניסות, חשוב להבין במה בעצם ניתן לעבוד במדינה? בין היתר, עבודה בקנדה תתאים למי שמעוניין לעבוד במכירות, בקניונים למשל ובמרכזים מסחריים בערים הגדולות. אך גם בעלי כישורים טכניים נדרשים במדינה, לרבות בתחומי המנעולנות, מכונאות וכמובן בעלי ידע וניסיון בתחומי ההנדסה, פיתוח תוכנה. ישראלים וישראלים לשעבר נקלטו גם במגוון תפקידי ביטחון, בתפקידי ניהול שונים, בשירות לקוחות. עבור סטודנטים או כאלה שמחפשים עבודה ללא ניסיון קודם, אפשר להיקלט גם בתפקידים כגון מכירת תמונות או הובלות. ביקוש רב יש לתפקידי אומנות (אופר) וכן בתחומי הרפואה והסיעוד – רופאים, אחיות, כוח עזר, מטפלים, כל אלה נדרשים מאוד. ניסיון בתחומים אלה אף יכול להקל מאוד על השגת אישורי עבודה.