ארגון יוצאי מרכז אירופה יקיים טקס זיכרון ויום עיון לציון פוגרום ליל הבדולח, ב 9 בנובמבר 2017, בבית התפוצות וד בועז, יו"ר נשיאות ארגון יוצאי מרכז אירופה: "הכרחי לזכור את פוגרום ליל הבדולח לא רק כביטוי לאלימות הגזענית שהתרחשה לפני 79 שנה אלא גם בקונטקסט של השתקת המצפון וערכי מוסר וכבוד האדם על ידי החברה הגרמנית הנאורה כביכול"

כלים
ארגון יוצאי מרכז אירופה אזכרה שנתית ויום עיון לציון פוגרות ליל הבדולח 9 בנובמבר
ארגון יוצאי מרכז אירופה אזכרה שנתית ויום עיון לציון פוגרות ליל הבדולח 9 בנובמבר

ב- 9 בנובמבר יתקיים טקס אזכרה ויום עיון לציון 79 שנים לפוגרום "ליל הבדולח" ביוזמת ארגון יוצאי מרכז אירופה (ארגון היקים). האירוע יתקיים בבית התפוצות.

זיכרון השואה בישראל מתייחס לדרך שבה מוצאת השואה את ביטויה בשיח החברתי והתרבותי במדינה. ככל שאנו הולכים ומתרחקים, כרונולוגית, מאירועי השואה, הולך ומשתנה האופן שבו אנו זוכרים ומזכירים אותה.

יום העיון יעסוק בתמונת המצב העדכנית ובמבט לעתיד באשר למסרים שעוברים דרך זיכרון כיום ובעתיד, כשדור השורדים והניצולים הולך ופוחת. כמו כן, ישתתפו נציגי הדור השלישי המנציחים ומזכירים את השואה בדרכים חדשות המעוררות שיח חברתי ומוסרי עדכני.

במסגרת יום העיון, תתקיים הרצאתו של הרב ד"ר דניאל הרטמן נשיא מכון שלום הרטמן וד"ר לפילוסופיה יהודית באוניברסיטה העברית, בנושא  זיכרון השואה בעתיד. בהמשך, עדות אישית מפי הגב' עליזה טננבאום ששרדה את ליל הבדולח כילדה. כמו כן יתקיים פאנל "גישות שונות לזיכרון" בהנחיית דוד ויצטום ובהשתתפות: איה בן נפתלי- מנכ"לית ואוצרת ראשית, מכון משואה, ד"ר לילך ניישטט, חוקרת שירה, אמנות והיסטוריה,

מיה גריל נציגת זיכרון בסלון - יוזמה חברתית המאפשרת לציין את ערב יום השואה בצורה משמעותית בסלון הבית, ואלעד בלה נציג תנועת "דרור ישראל" על מפעל "מרד של תקווה".

דוד בועז יו"ר נשיאות ארגון יוצאי מרכז אירופה: "הכרחי לזכור את פוגרום ליל הבדולח לא רק כביטוי לאלימות הגזענית שהתרחשה לפני 79 שנה אלא גם בקונטקסט של השתקת המצפון וערכי מוסר וכבוד האדם על ידי החברה הגרמנית הנאורה כביכול"