נתון ידוע אודות החברה המערבית, הוא שגירושין הפכו כבר מזמן לתופעה נפוצה. לא משנה כמה ניסיתם להגיע להסכמות, להיפרד יפה, להימנע ממחלוקות בנוגע לילדים וכו', עדיין אתם עשויים למצוא את עצמכם באמצע תביעת מזונות, תביעת הפחתת דמי מוזנות, תביעת משמורת וכו'. כדי לעשות קצת סדר בבלאגן, הבאנו עבורכם מעט מידע שימושי שאנו מקווים שיסייע לכם בכל מיני צמתים שתגיעו אליהן.

עורך דין גירושין
עורך דין גירושין

 

למי פונים: בית דין רבני או אזרחי?

יש מן סיפור כזה שעורך דין משפחה נוהג לספר, על פיו, עניין זה תלוי במי ש"רץ" קודם. יש בזה מעט מן האמת, אבל בואו נעשה קצת סדר: בעבר, באמת היה עדיף לגברים לפנות לבית הדין הרבני מכיוון שהם נחשבו לכאלה אשר נוטים ללכת לכיוון הבעל. חשוב לציין שהעמדה של בית הדין הרבני מאוד השתנתה מאז ולכן בהרבה מובנים, תתפלאו, לא קיים הבדל בין בית הרבני לאזרחי.

במה למשל אין הבדל?

אין הבדל בפקידת הסעד שממונה לחוות דעת אודות משמורת. העניין הזה מביא אותנו לנושא הבא: תביעת משמורת. קיימים כל מיני סוגים של משמורת. קיימת אפשרות אחת, של הורה "משמורן" שקורה בעת שהילד נמצא בעיקר אצל הורה אחד, לעומת משמורת משותפת אשר כוללת חלוקה שווה בזמני השהות של הילדים אצל כל אחד מן ההורים.

מה זה הפחתת דמי מזונות?

הפחתת דמי מזונות היא אפשרות של ההורה הלא-משמורן בדרך כלל, אשר תובע להפחית את דמי המזונות שהוא משלם, עקב סיבות מגוונות, כגון משכורת לא מספיקה, עוד ילדים מאישה אחרת שנולדו ומשנים את המצב הכלכלי שלו ועוד סיבות רבות. מה חשוב לדעת בנושא? ראשית, עורך דין גירושין מומחה יוכל לספר לכם כי קיים איזהו מינימום הנהוג בדרך כלל, שהשופטים לרוב לא פוסקים נמוך ממנו. שנית, הפחתת דמי מזונות לא ניתנת בקלות יתרה, ושווה תמיד להיוועץ בעורך דין גירושין, עבור הערכת הסיכויים להצליח או להפסיד בבית המשפט.

נתון חשוב אודות משמורת ילדים

כדאי לדעת כי בית המשפט יכול לחייב הורה לשלם עם הילד דרך "מזונות", שאגב מתחלקים למזונות ומדור בדרך כלל, אולם הוא לא יכול לחייב את ההורה לראות את הילד. לכן, קחו זאת בחשבון בבית המשפט.

ממה להיזהר? להלן כמה טיפים שימושיים:

היזהרו מעורכי דין לגירושין שמנסים "לחמם" אתכם נגד בן הזוג לשעבר, כדי להוציא תוצאות בבית המשפט.

היזהרו מהבטחות שווא – עורכי ידן לרוב יכולים רק להעריך מה יהיה, לא לחזות מראש.

היזהרו מחתימה על הסכם לא הוגן שם עו"ד, דהיינו הסכם אשר בו הוא לא מתחייב ללוות אתכם לאורך כל תהליך המשפט.

לסיכום, השתדלנו להביא עבורכם מידע כמה שיותר שימושי המבוסס על ניסיון אישי. אולם, חשוב לזכור כי כל סיפור גירושין הוא ייחודי ועומד בפני עצמו, לרבות התוצאות בבית המשפט. ההמלצה היא לנסות להגיע למגשר\ת לפני שפונים לבית דין, אזרחי או רבני, עבור השגת הסכם בדרכי שלום. במידה ולא הצלחתם, דעו כי המצב לא חייב להיות נורא או מפחיד והכי חשוב – כאשר יש ילדים בתמונה, הדאגה העיקרית צריכה להיות בריאותם הנפשית והגופנית.