"מדובר במאגר מסוכן ופרוץ": התנועה לזכויות דיגיטליות עתרה היום לבית המשפט העליון כנגד המאגר הביומטרי

כלים
עו"ד יונתן ברוורמן. צילום יח"צ
עו"ד יונתן ברוורמן. צילום יח"צ

התנועה לזכויות דיגיטליות עתרה היום לבית המשפט העליון, במסגרת העתירה כנגד המאגר הביומטרי, בדרישה לעצור את פירסומי המאגר הביומטרי תחת הסיסמה "Bio: שדרוג חכם לכולם", שהופצה על שלטי המודעות בסוף השבוע האחרון. בימים האחרונים הופצו טיזרים, בהם נטען כי המאגר הביומטרי יהיה "שידרוג לכולם", ובהם נעשה ניסיון למתג את המאגר הביומטרי תחת שם חדש, "Bio" וזאת מבלי לציין את הסכנות שבו.

עו"ד יונתן ברוורמן אמר בנושא כי: "אנחנו מבקשים למנוע הטעיה של הציבור. מה שהמדינה מנסה לעשות בקמפיין הזה הוא לעודד אנשים להצטרף למאגר שנוי במחלוקת ולגנוב סוסים באופן שיקשה משמעותית על ניהול העתירה אותה הגשנו נגד המאגר עצמו. מובן לכולם שהפרסום הזה חורג מהסיכומים אליהם הגיעה התנועה לזכויות דיגיטליות עם המדינה בבג"ץ הקודם ונדמה שהם אף חורגים מהסמכות שניתנה למדינה בחוק".

שחר שמש, מראשי התנועה לזכויות דיגיטליות אמר היום כי: "Bio הוא לא שידרוג והוא בטח לא חכם. זהו אותו מאגר ביומטרי מסוכן, מיושן ופרוץ וכל מי שמצטרף אליו שם את הפרטיות שלו על קרן הצבי. רשות האוכלוסין מבקשת לקבע את המאגר הביומטרי כעובדה מוגמרת והמיתוג מחדש של המאגר הביומטרי מחדש כ–Bio נועד להתמודד עם העובדה שרוב הציבור מבין את סכנות המאגר ומנסה להתחמק ממנו".