מנת הדגל הגאורגית היא חינקלי, כיסוני בשר עסיסים המבושלים במים ומוגשים בליוי רוטב עגבניות או רוטב שזיפים חמוץ-חריף. חינקלי הינה מנה עממית טעימה ופשוטה להכנה שאינה דורשת עבודה של שעות רבות. מנה שמשתלבת מצויין בכל שולחן. המתכון שלפניכם באדיבות השף סימו בן חובל מהמסעדה הגיאורגית "פטרה" הממוקמת בחוף הקשתות באשדוד - מתאים ליום יום, לארוחת שישי או לאירועים. מה שבטוח לא תצליחו לעצור גם אחרי הכיסון החמישי.

כלים
חינקלי בשר
חינקלי בשר

 

 

המתכון לבצק:
500 גרם קמח לבן מנופה
240 מ"ל מים
1 ביצה
1 כפית שטוחה מלח

מתכון למלית הבשר:
500 גרם בשר בקר טרי טחון
1 בצל בינוני קצוץ
2-3 שיני שום קצוצות
1 בצל ירוק קצוץ
1/4 צרור כוסברה או פטרוזיליה קצוצים 
1 כפית שטוחה מלח
1 כפית שטוחה פלפל שחור
1 כפית גדושה כוסברה מיובשת
קורט צ'ילי גרוס
1/4 כוס מים

אופן ההכנה:
1. מכינים את המלית: טוחנים דק במעבד מזון את הבצל, השום, הבצל הירוק והפטרוזיליה יחד. מוסיפים הכל לבשר הטחון יחד עם שאר המצרכים למלית ומערבבים היטב. משהים כחצי שעה במקרר לספיגת טעמים

2. לשים את מצרכי הבצק לבצק מעט נוקשה. מורידים על משטח וממשיכים ללוש ולעבד את הגלוטן שבקמח עד שנוצר בצק חלק. מחלקים את הבצק ל- 2 כדורים, מכסים ומשהים למנוחה כשעה.
3. מרדדים כל כדור לעלה דק, קורצים עיגולים בקוטר של כ- 8 ס"מ (את שאריות הבצק מאחדים לכדור בצק לשימוש נוסף), ממלאים בבשר (בערך כפית גדושה) מרימים את שולי עיגול הבצק ויוצרים כל פעם קפל קטן בתנועת סיבוב ובאותו כיוון עד לסגירה.
4. מרתיחים מים עם מלח בסיר, מוסיפים את הכיסונים, מבשלים כ- 10 דקות ומגישים חם (ב- 2 הדקות הראשונות מערבבים עם כף עץ מדי פעם כדי שלא יידבקו לדפנות הסיר).