טיפים לפעילות גופנית נכונה בגיל הזהב באדיבות: חברת 'הרבלייף' – דרך חיים. השינויים הפיזיים שאנו עוברים במהלך שנות גיל הזהב הם חלק מהחיים, אבל כמו בכל תחום אחר בחיים, גם בתחום זה צריך לדעת איך להתנהל. אם תשמרו על אורח חיים בריא ופעיל, תוכלו לפעול אפילו נגד אמא טבע.

כלים
צילום: יח"צ חו"ל
צילום: יח"צ חו"ל

 

הזדקנות היא חלק מעובדות החיים. כחלק מהשינויים שעובר הגוף מתקיים אובדן מתח בשריר ובצפיפות העצם, עלייה במחסני השומן, הזדקנות של העור ויציבה בעייתית כולם חלק מתהליך ההזדקנות של הגוף. אבל למרות שהזדקנות היא חלק בלתי נפרד מהחיים ואי אפשר למנוע אותה, אך בהחלט ניתן להאט אותה באמצעות אורח חיים בריא ופעיל. אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל שגרת אימונים, ואפילו מעט פעילות יכולה לשפר את ההרגשה. אם נשארים פעילים, ניתן לשמור על תנועת המפרקים, ואם מוסיפים לתכנית האימונים גם אימוני התנגדות, ניתן לשמור על שליטה בשרירים ועל יציבה טובה.

כל אדם באשר הוא , בלי קשר לגיל, יכול להפיק תועלת מפעילות גופנית, אין צורך בפעילות מאומצת במיוחד או בביקורים תכופים בחדר הכושר. ניתן להוסיף קצת תנועה ופעילות לחיי היומיום, אפילו בדרכים קטנות וכמעט לא מורגשות. יש הרבה דרכים פשוטות להזיז את הגוף ולשפר את מצב הבריאות.

מומחי חברת הרבלייף מעניקים לכם טיפים ועצות לפעילות גופנית נכונה בגיל הזהב וגם כדאי לקחת בחשבון את הנקודות הבאות לפני שאתם מתחילים:

בדיקה רפואית - לפני שמתחילים בתכנית אימונים, בקשו מהרופא לבדוק ולייעץ לגבי מצבכם הבריאותי, בעיקר אם אתם כבר סובלים מבעיה רפואית כלשהי. הרופא יכול לייעץ לכם מאילו פעילויות כדאי להימנע.

מצב בריאותי - קחו בחשבון שבעיות בריאותיות שסובלים מהן, עלולות להשפיע על האימונים. לדוגמה, אם סובלים מסוכרת, צריך להתאים את תזמון התרופות והארוחות, כקובעים תכנית אימונים. כשמתכננים את הפעילות, כדאי לוודא שמתאימים אותה למצב הבריאותי ולשגרת היומיום שנגזרת ממנו.

תוכנית אימונים בסיסית - אם לא הייתם פעילים במשך זמן רב, לא מומלץ להתחיל בפעילות מאומצת מהר מדי. יש לבנות את תכנית האימונים צעד אחר צעד. יש להתחיל בתכנית קלה יחסית ועם הזמן להוסיף תרגילים מאמצים יותר וזמן אימון נוסף.

גוף בריא נפש שמחה - פעילות גופנית אמורה להיות חוויה מהנה ונטולת כאב. אם חשים שמשהו לא קשורה, כמו למשל כאב חד או קוצר נשימה חריג, יש להפסיק להתאמן וליידע את הרופא. כדי להימנע מחוסר נוחות שעלול להתלוות לשגרת אימונים חדשה, יש להקפיד ולבצע תרגילי חימום לפני שמתחילים את האימון וכן מתיחות בסופו.

להלן כמה פעילויות בסיסיות שמומלץ להתחיל את היום:

הליכה - פעילות פשוטה שמשפרת סיבולת לב ריאה בקלות. נסו לבצע פעילות גופנית הכוללת הליכה במשך 30 דקות, לפחות 5 ימים בשבוע. עם זאת, קחו בחשבון שהליכה לבדה אינה מספיקה, וכדאי להוסיף גם פעילות מבוססת התנגדות במשך 2-3 ימים בשבוע.

אימוני כוח - מסייעים במניעת איבוד מסת העצם, הם בונים שריר ומשפרים את האיזון. ביצוע אימוני כח מסייעים גם במניעת נפילות, שנובעות משרירים חלשים בגיל הזהב. הכניסו לתכנית האימונים פעילות מבוססת התנגדות, שתאפשר המשיך לבצע את הפעילות היומיומית, כמו קניות, בישול וניקיון, בקלות יחסית.

גמישות הגוף - רצוי לבצע מתיחות על בסיס יומיומי יכול לעזור להישאר גמישים ולהגדיל את טווח התנועה. מתיחות סטטיות או כאלה שמשלבות תנועה יכולות להתבצע בעמידה. אם מצבכם הגופני והיציבות לא מאפשרים מתיחות בעמידה, ניתן לבצע את המתיחות תוך כדי ישיבה על כיסא או אפילו בשכיבה.