מחר (יום ב') בשעה 9:00, יתקיים דיון בבג"ץ בעתירת התנועה לאיכות השלטון שלא לסגור את התיק הפלילי נגד עו"ד נבות תל צור התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בדצמבר 2016 נגד היועמ"ש, פרקליט המדינה ועו"ד נבות תל-צור בבקשה למתן צו על תנאי אשר יורה ליועמ"ש ופרקליט המדינה לחזור בהם מסגירת התיק הפלילי כנגד עו"ד תל צור ולמצות עמו את הדין ע"י הגשת כתב אישום נוכח ראיות לשיבוש מהלכי משפט והדחת עד.

תמונה: אילוסטרציה
תמונה: אילוסטרציה

 בנוסף, ביקשה התנועה מבית המשפט מתן צו על תנאי אשר יורה ליועמ"ש ופרקליט המדינה לחזור בהם מהסדר הטיעון שנחתם עם עו"ד נבות תל-צור. בין אם ההסדר נכתב או בעל פה ובין במשתמע. לפי ההסדר בתמורה ו/או "במקביל" להודאתו בעבירה של התנהגות שאינה הולמת את מקצוע עריכת הדין, ייסגר התיק הפלילי בעניינו בגין חשדות לשיבוש הליכי משפט והדחת עד, ותחתיו תוגש קובלנה משמעתית לבית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין, וחלף זאת יימצו עמו את הדין הפלילי על ידי הגשת כתב אישום נוכח הראיות לשיבוש מהלכי משפט והדחת עד וכן יגישו קובלנה משמעתית.

לטענת התנועה, לא ייתכן שעורך דין מוכר ביותר, שחשדות כנגדו בעבירות של שיבוש מהלכי משפט והדחת עד – במסגרת אחת מהפרשות החמורות ביותר בשירות הציבורי בהיסטוריה של מדינת ישראל – מגובים בראיות ברורות, יחמוק מהדין הפלילי ויזכה להסדר טיעון מפליג בקלותו, אך ורק בשל מעמדו ומשלח ידו. התנהלותו של עו"ד תל צור, ככל שעולה מהתשתית הראייתית, מהווה איום על שלטון החוק, אך דומה ששיתוף הפעולה של הפרקליטות עם המעשים כמוה כמכת מחץ נוספת, אחת יותר מדי, בעקרונות עליהם נשענה עשרות בשנים.

לא ניתן להשלים עם הסדר הטיעון המביש והתמוה הזה. בעבירות מעין אלה, עם תשתית ראייתית כה ברורה ועם עניין כה רב לציבור, לא ניתן לסגור תיק ולא ניתן להסתפק אך בהליך המשמעתי.

יצויין, כי עד לרגע זה, גם בהודעתה לבית המשפט, לא פירטה הפרקליטות מפורשות מדוע נסגר התיק, אלא הסתפקה בלשון עמומה ולא ברורה. התנועה סבורה כי את הדין הזה יש למצות עד תום. מקרה זה נמנה על אותם מקרים מיוחדים המצדיקים התערבות בהחלטותיהם של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.