נשיא המדינה ראובן ריבלין קיים היום פגישת עבודה מדינית עם נשיא בוסניה והרצגובינה - היום שני, ט"ו באדר תשע"ז, 13 במרץ 2017. נשיא המדינה: "יש לנו החובה להוכיח כי אנו יכולים לחיות יחד, על אף הקשיים והאתגרים הכרוכים בכך" 

צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ

ד"ר מלאדן איבניץ', בבית הנשיא. ביקור זה הוא הביקור הרשמי הראשון של ראש הנשיאות הבוסנית בישראל הגם שהנשיא איבניץ' עצמו ביקר בעבר בישראל בתפקידו כשר חוץ. בפתח הפגישה בירך נשיא המדינה את הנשיא איבניץ' עם בואו וציין את חשיבות הביקור ליחסים בין המדינות: "זהו ביקור ראשון של נשיא מבוסניה והרצגובינה, ציון דרך חיובי ובעל חשיבות. אנו מברכים אותך בהגעתך, ומעריכים את היחסים בין המדינות".

"גם בארצך כמו בישראל, נוצרים יהודים ומוסלמים חיים יחד", הוסיף הנשיא ואמר: "אתם הוכחה חיה לכך שאפשר להתגבר על הקושי על אף האתגרים. יש לנו החובה להוכיח כי אנו יכולים לחיות יחד, על אף הקשיים והאתגרים הכרוכים בכך". עוד אמר הנשיא: "אנחנו מכירים באתגרים הללו ובעיקר מכירים בכך שהם טומנים בחובם גם הזדמנויות".

הנשיא הוסיף עוד והדגיש: "אין לנו מלחמה עם האסלאם, אנא העבר את המסר הזה לעמך, בישראל אין מלחמת דת. בפגישתנו נדבר גם על האתגרים שעומדים בפני העולם כולו, דאע"ש פונדמנטליזם וקיצונות. ביקורך הוא ביקור חשוב ומשמעותי עבורנו ואנחנו מקווים להעמיק את שיתוף הפעולה הקיים, אנו גאים במה שהשגנו עד כה ויודעים כי יש עוד רבות שביכולתנו להשיג באמצעות שיתוף הפעולה בינינו".

הנשיא איבניץ' הודה לנשיא המדינה על דבריו ואמר: "בוסניה והרצגובינה היא מדינה מיוחדת, רק לפני 20 שנה חווינו מלחמה עם למעלה מ-100 אלף הרוגים. 20 שנה אחרי ואנחנו מדינה ככל המדינות, לא מדינה מושלמת אבל כזו שאפשר לחיות בה בשלום. בהשוואה לקשיים ברחבי העולם קשה למצוא דוגמאות בהן ההתערבות הבינלאומית הייתה כה מוצלחת כפי שהייתה בארצי. אנו מאמינים שעלינו לחלוק את הניסיון שלנו עם ארצות החוות את אותם הקשיים שחווינו. אנו חיים בחברה עם מגוון אתני, ועלינו ללמוד לחיות בחברה כזו על אף הקשיים, ועל אף קשיי העולם המודרני והקיצונות הקיימת בו. הסכם השלום שנחתם במדינתי חשוב לנו מאוד והיה למעשה פשרה הוגנת בין זוויות ראיה שונות, שהתבססו על שלוש זהויות אתניות שונות".

עוד הוסיף הנשיא איבניץ' בנושא שיתוף הפעולה עם ישראל והדגיש: "חשוב לנו מאוד להמשיך בשיתוף הפעולה הזה מסיבות רבות, בהן התחום הכלכלי. אני מאמין שבוסניה תרוויח מאוד מכך כשנחלוק את הניסיון שלכם בפיתוח כלכלי לאור הצלחתכם. אנו נשמח מאוד להעמיק את היחסים ושיתוף הפעולה בין המדינות אף יותר".