חוסר דיווח של הרשות הפלשתינאית לישראל הביא לזליגת מחלת הפה והטלפיים בבקר סמוך לגבול עם עזה. ישראל תעביר לרשות הפלשתינאית 30,000 מנות חיסון למחלה. המחלה אינה פוגעת בבני אדם. אין כל סכנה לבני אדם בשתיית חלב או אכילת בשר.

כלים
אבו מאזן (מחמוד עבאס) יושב ראש הרשות הפלסטינית
אבו מאזן (מחמוד עבאס) יושב ראש הרשות הפלסטינית

השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות אבחנו את מחלת הפה והטלפיים בבקר ברפת קיבוץ ניר יצחק, סמוך לגבול רצועת עזה. במסגרת התיאום בין ישראל והרשות הפלשתינאית, הודיע המשרד למקבילו הפלשתינאי על התפרצות המחלה ברפת בישראל. בבירור נודע לישראל, כי המחלה התפרצה בעדרי צאן ובקר ברצועת עזה, באזור רפיח, חאן יונס והעיר עזה כבר לפני מספר שבועות, אך לא דווחה ולא נשלחו דגימות על ידי הרשות בזמן אמת לישראל, כנהוג. חוסר הדיווח מידית לא אפשר לישראל לבצע פעולות מניעה בצד הישראלי, שהביאו עתה להתפרצות המחלה בישראל.

דגימות שנשלחו מהרשות הפלשתינאית באיחור רב למעבדות המכון הווטרינרי במשרד אכן איששו את אבחון המחלה. בעקבות גילוי המחלה ברצועה, תעביר ישראל לרשות הפלשתינאית 30,000 מנות חיסון.

מחלת הפה והטלפיים אינה מחלה הפוגעת בבני אדם (זואונוטית). מדובר במחלה הנגרמת על ידי נגיף והיא פוגעת בעיקר בבקר, צאן וחזירים. אין כל סכנה לבני אדם בשתיית חלב או אכילת בשר של בעלי חיים. בנוסף, אין כל קשר בין מחלת הפה והטלפיים בבעלי חיים לבין מחלה המכונה "הפה והגפיים" הגורמת אפטות (פצעים) בחלל הפה בילדים.

מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר נדב גלאון: "הטלנו הסגר על תנועת בעלי חיים באזור המחלה בדרום. הנחת העבודה שלנו היא כי כל רצועת עזה נמצאת בסיכון גבוה לתחלואה במחלת הפה והטלפיים כעת, ויש סיכון כי בני אדם יעבירו את המחלה בגופם, בגדיהם או כליהם. הציבור נקרא להישמע להוראות ולהימנע מביקור