JOY Ventures - חברת השקעות חדשה תשקיע סכום ראשוני של 50 מיליון דולר בתחום ה-Neuro Wellness - החברה החדשה הוקמה על ידי קרן Corundum Open Innovation הישראלית – יפנית. החברה ממוקמת בהרצליה פיתוח. פעילותה של ג'וי תכלול השקעות בחברות סטארט אפ, חממה טכנולוגית ליזמים והענקת מענקי מחקר לאקדמיה.

אבי ירון, מנכ"ל JOY Ventures
אבי ירון, מנכ"ל JOY Ventures

כל אלה יעסקו בתחום מתפתח, הנקרא Neuro Wellness, שמתמקד במוצרי צריכה ומערכות טכנולוגיות מבוססות חקר המוח ומיועדות להפגת מתחים ושינויים במצב הרוח - Anti-Stress & Mood alternation.

אבי ירון, יזם סדרתי ומייסד חברת Visionsense, שהמציא מכשיר חדשני לביצוע ניתוחי מוח מורכבים, ינהל את החברה, שהוקמה ביוזמת קרן קורונדום היפנית-ישראלית (Corundum). קרן קורונדום הינה קרן הון סיכון ישראלית-יפנית שמשקיעה בחברות היי-טק ישראליות ובראשה עומדים ד"ר דוד בן עמי – ששימש כיו"ר חברת מקרוקיור בפונטיפקס וניהל את מחלקת השיווק בטבע, ודוד הלר-שותף בקרן ורטקס. בנוסף, שותפים בה משקיעים בינלאומיים פרטיים.

החברה תיזום ותקדם מחקר ופיתוחים טכנולוגיים בשני מסלולים מקבילים - מענקי מחקר וחממה טכנולוגית. מענקי המחקר מטרתם לקדם ולספק הוכחות מדעיות שיבססו את התחום החדש כמו גם יסייעו להגות רעיונות ומוצרים חדשים. החברה תפגיש חוקרים גלובליים ממגוון תחומים עם יזמים ישראליים על מנת לטפח פיתוחים חדשים. החממה הטכנולוגית, שממוקמת בהרצליה, מיועדת לטיפוח של מיזמים טכנולוגיים שיפתחו פתרונות המשפיעים על ה-Neuro Wellness, מפיגי מתח. כל טכנולוגיה תיבחן, החל מכימיקלים דרך מנגנונים מכניים וכלה באלקטרוניקה ואלגוריתמים מתוחכמים. החממה תשקיע ותתמוך בחברות סטרטאפ לטווח רחוק במטרה להגיע להצלחה מסחרית.

אבי ירון, מנכ"ל JOY Ventures מוסר: "כמי שעוסק כבר שנים רבות בפיתוח של מערכות טכנולוגיות בתחום ניתוחי המוח, זיהיתי את הצורך האנושי ברגעים רגועים ומשמחים על מנת לשמור על בריאותנו. מחקרים רבים בתחום המוח מעידים על כך. האינטנסיביות המאפיינת את החיים המודרניים גורמת לרגשות עוינים מתמשכים – עצב, כעס, חרדה, אשמה ועוד, אשר כולם יוצרים סטרס (Stress), וגובים מחיר בריאותי כבד. הטכנולוגיה, שהייתה אמורה להקל על המין האנושי, דווקא מעצימה את האינטנסיביות והמתח. מסיבה זו החלטנו להשקיע בתחום זה, תוך מינוף המחקר הרב והפיתוח הרב בתחום המוח, בישראל, וכל זאת על מנת לקדם פיתוחם של מוצרי צריכה המבוססים על (מחקר) מדעי המוח. מטרת המוצרים הללו, המוכחים מבחינת מדעית, היא להפחית את הסטרס ולעודד רוגע ושמחה ולכן גם קראנו לחברה שלנו Joy."

עוד מוסיף אבי ומציין: "בכוונתנו להשקיע בפתרונות מוכחים מבחינת מדעית שיאפשרו לבני אדם להירגע ולשפר את רווחתם (well being) לאורך זמן."

לפרטים נוספים אודות חברת ההשקעות http://joyventures.com/

קרן קורנדום הוקמה על ידי דוד הלר, גלעד פלג לורברבוים, ודוד בן עמי. המשקיעים בקרן הם תאגידים יפנים, ומשרדיה פועלים מישראל ומיפן. לפרטים נוספים: http://www.corundumoi.com/