סמנתה קלייטון מנהלת ראשית לחינוך גופני ב'הרבלייף'. כול יום אנו מוצאים את התירוץ המושלם למה מחר ולא היום לא תמיד מתחשק לנו לקום ולצאת להתאמן, לפעמים גשום לפעמים חם מדי להלן 12 סיבות למה כן רצוי וכדאי:

צילום: יח"צ חו"ל
צילום: יח"צ חו"ל

לדברי סמנתה קלייטון "כולנו צריכים מוטיבציה כדי להישאר ממוקדים במטרות הבריאותיות שלנו. פעמים רבות המטרה של שיפור המראה החיצוני היא זו שמהווה עבורנו את המוטיבציה הזאת, אבל לפעמים, בעיקר כשהגיל עולה, אנחנו עלולים להרגיש שאנחנו צריכים לעבוד כפול כדי להגיע לתוצאות שהיינו מגיעים אליהן בקלות כשהיינו צעירים. אבל אין ברירה, חייבים לקבל את השינוי. הגוף שלנו משתנה ללא הפסק, גם מבחינה חיצונית וגם פנימית, אבל הרצון שלנו להישאר בריאים לא משתנה".

להלן 12 סיבות שלא ישאירו אתכם אדישים:

1. לב בריא – אין כמו פעילות גופנית, כדי לשמור על בריאות הלב. הלב הוא שריר, וכשגורמים לו להתאמץ מגדילים את התפוקה הלבבית. פעילות קרדיווסקולרית על בסיס קבוע מורידה את קצב הלב במנוחה ומסייעת לבריאות בטווח הרחוק.

2. עור זוהר – כשמתעמלים, משפרים את זרימת הדם בגוף, וכתוצאה מכך העור נראה זוהר יותר. הזוהר הזה אמנם לא יימשך כל היום, אבל בהחלט תיראו קורנים יותר מיד אחרי האימון.

3. שיפור היציבה – התעמלות על בסיס קבוע יכולה לגרום להיות מודעים יותר ליציבה. ככל שתהיו בטוחים יותר בגוף ומודעים לתנועות שלכם, כך תהיו מודעים יותר לתנוחות שמרגישות נכון עבור הגוף. רגילים לשבת ברפיון איברים? תשמחו לדעת שהרפיון הזה יהפוך להרגל רע מהעבר. ובונוס למתמידים – היציבה הטובה הזו תגרום לכם גם להיראות גבוהים יותר.

4. פחות כאבים – למי שסובל מנוקשות במפרקים ומכאבים שנובעים מישיבה ממושכת במהלך היום, פעילות גופנית יכולה לעזור להקל על הנוקשות והכאבים האלה. ברגע שמתחילים להזיז את הגוף על בסיס קבוע, משפרים את טווח התנועה, והתנועות היומיומיות הופכות לקלות יותר לביצוע.

5. שינויים בגוף – כשפעילות גופנית תהפוך לחלק מהחיים, ניתן להרגיש שינוי במראה ובתחושה, כמו למשל ירידה ברמת השומן בגוף ועלייה במסת השריר. השינויים האלה גורמים להיראות טוב, אבל הם גם עוזרים לשרוף קלוריות ביעילות רבה יותר. גוף רזה עם אחוז גבוה של מסת שריר דורש יותר קלוריות מגוף של אדם באותו משקל, בעל אחוזי שומן גבוהים יותר.

6. אושר – פעילות גופנית גורמת להרגיש שמחים ומאושרים יותר. אחת הסיבות לכך היא שהגוף משחרר כמויות גבוהות יותר של אנדורפינים, הורמוני השמחה הטבעיים של הגוף, בזמן פעילות.

7. שמירה על המשקל – לא צריך להסביר את הנקודה הזאת יותר מדי, נכון? התעמלות יכולה למנוע עלייה במשקל ולעזור לשמור על משקל תקין. כשמתעמלים, שורפים קלוריות, וככל שהפעילות אינטנסיבית יותר, כך שורפים יותר קלוריות.

8. חיי חברה – פעילות גופנית היא הזדמנות מצוינת ליצירת קשרים חברתיים, שייתכן שלא יוצרים בדרך אחרת. הולכים לחדר כושר, חוג זומבה או מצטרפים לקבוצת ריצה? כך נהנים ממעגל חברים חדש או

לחזור לקשר עם חברים ותיקים. פעמים רבות אנחנו מוצאים את עצמנו יוצאים דווקא לאכול כדי להיפגש עם חברים, אבל פעילות גופנית גם מפגישה עם חברים וגם שומרת טוב יותר על היקף המותן.

9. יותר אנרגיה – פעילות גופנית קבועה יכולה לשפר את כח השריר ואת הסיבולת. כשמתעמלים, הגוף מעביר חמצן וחומרים מזינים לרקמות, כדי לעזור למערכת הלב וכלי הדם לעבוד ביעילות. כשהלב והריאות עובדים ביעילות רבה יותר, הגוף נהנה מיותר אנרגיה, שניתן לנצל למטלות היומיום.

10. שיפור תפקוד המוח – פעילות על בסיס קבוע יכולה לשפר את תפקוד המוח. מחקרים מראים שהתעמלות קרדיווסקולרית יכולה לייצר תאי מוח חדשים ולשפר את תפקוד המוח הכללי. אימון אינטנסיבי יכול להעלות גם את רמת הגורם הנוירוטרופי המוחי (הידוע בשם BDNF), חלבון שמסייע בלקיחת החלטות ובלמידה ברמה גבוהה יותר.

11. הפחתת לחץ – פעילות גופנית יכולה להוות הסחה זמנית מטרדות היומיום. כשמתעמלים או נהנים מפעילות, רוב הסיכויים שלא חושבים על הדברים הקשים בחיים. העובדה שמפנים זמן בסדר היום העמוס, כדי להתמקד בעצמכם, יכולה להפחית את תחושת הלחץ.

12. שינה טובה – פעילות גופנית מעלה את טמפרטורת הגוף. כשהגוף מתקרר בחזרה, הוא מרגיש רגוע יותר ומוכן לשינה. בנוסף, מכיוון שהתעמלות יכולה להפחית את רמת הלחץ, ההירדמות בלילה הופכת קלה יותר.

אז קדימה ...