רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בפ"ת ובסביבה: בעל חנות ממתקים שלא רשם הכנסות: "אין לי תיק כי אני מסובך ולא מוכנים במע"מ לפתוח לי תיק" בעלת חנות תכשיטים שלא דיווחה על הכנסותיה: "שכחתי בגלל הלחץ של יום שישי" רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בפתח תקווה ובסביבה.

כבר לא מתוק לו
כבר לא מתוק לו

במסגרת המבצע שנוהל על ידי פקיד שומה פתח תקווה, נמצא כי 5% מסך העסקים שבוקרו אינם מדווחים על הכנסותיהם כחוק.

בביקורת שנערכה בחנות הלבשה וצעצועים, מצאו המבקרים כי מכירות רבות לא נרשמות וכי בעל החנות לא מנהל ספרים כנדרש לפי החוק. בתגובה טען בעל החנות: "רציתי לבדוק אם כדאי לי לפתוח תיק ורק אם אראה שמשתלם, אזמין ספרים". בביקורת שנערכה במספרה נמצא כי בעלת המספרה לא דיווחה על כספים בסך 5,100 ₪, בתגובה לכך טענה הספרית "נגמרו לי הפנקסים והזמנתי חדשים". במסגרת קניית ביקורת שנערכה בחנות ממתקים וכן בתצפית על החנות גילו העובדים כי בעל החנות לא רושם את הכנסותיו.

בעל החנות בתגובה טען "אין לי תיק כי אני מסובך ולא מוכנים במע"מ לפתוח לי תיק".

במהלך קניית ביקורת שנערכה בחנות תכשיטים, מצאו המבקרים כי בעלת החנות לא רשמה את התשלום שהתקבל, כשעומתה עם מידע זה, טענה תחילה כי לא מכרה למבקרים דבר, אך לאחר דין ודברים "נזכרה" והתנצלה. בחנות תכשיטים נוספת שצפו בה, מצאו המבקרים כי בעלת החנות לא רשמה הכנסות מקניית הלקוחה, בעלת החנות טענה בתגובה "שכחתי בגלל הלחץ של יום שישי". בביקורת שנערכה בחנות תשמישי קדושה, גילו המבקרים כי בעל החנות שקיבל 192 ₪ עבור קניה, אך דיווח על הכנסה של 19 ₪ בלבד. לכשהציגו לו המבקרים זאת טען "אין לי מה להגיד", והדפיס את ההפרש.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.