רשות החדשנות מזמינה 20 חברות ישראליות לייצג את המדינה בכנס הביו-מד השנתי בסן דייגו. בחודש יוני יפתח כנס ה-BIO הבינלאומי השנתי בסן דייגו. הכנס, שיתקיים בין התאריכים 19-22 ליוני, הינו הכנס הגדול בעולם בתחום מדעי החיים, המארח למעלה מ-15,000 משתתפים מכ-60 מדינות, ומציג את מיטב החברות והפיתוחים המובילים בעולם בתחום הטכנולוגיה הרפואית ומדעי החיים.

רשות החדשנות מזמינה 20 חברות ישראליות לייצג את המדינה בכנס הביו-מד השנתי בסן דייגו. צילום: אילוסטרציה
רשות החדשנות מזמינה 20 חברות ישראליות לייצג את המדינה בכנס הביו-מד השנתי בסן דייגו. צילום: אילוסטרציה

ישראל תיוצג בכנס על ידי ביתן לאומי בו יציגו 20 חברות מובילות, אשר ייבחרו על ידי רשות החדשנות. יו"ר רשות החדשנות, מר אבי חסון: "הכנס מהווה הזדמנות לחברות הישראליות לא רק להציג את ממצאי הפיתוחים האחרונים, אלא גם הזדמנות יוצאת דופן לשיתופי פעולה מדעיים וכלכליים עם גורמים בינלאומיים מובילים בתחום".

מדעי החיים ופיתוח טכנולוגיות BIO, הם תחום טכנולוגי מדובר מאוד בשנים האחרונות, אשר תפס תאוצה מרשימה ביותר, בעולם כולו. השימוש בטכנולוגיה מתקדמת לטובת בריאותו של האדם ולמציאת פתרונות טכנולוגיים למגוון מחלות, קשיים או נכויות הופך להיות מרוץ טכנולוגי מאתגר ובו הזדמנויות עסקיות, בריאותיות וכלכליות יוקרתיות רבות, שמדינות רבות מבקשות לקחת בו חלק. השנה יתקיים כנס הביו-מד השנתי בסן דייגו, ארה"ב, אליו ישלחו כ-60 מדינות את מיטב חברותיהן לייצג ולהציג את מדינתן ואת הפיתוחים הטכנולוגיים-בריאותיים האחרונים המתרחשים בגבולותיהן.

גם השנה ישראל תיוצג על ידי 20 חברות מובילות בתחומן, אשר ייבחרו בקפידה על ידי רשות החדשנות. משימת הבחירה הופכת קשה יותר ויותר עם השנים, שכן בישראל קמות בכל שנה מספר גדל של חברות בתחום זה. חברות העומדות בקריטריונים יכולות להגיש את מועמדותן עד ה-15 לינואר, 2017, באמצעות אתר האינטרנט של רשות החדשנות בכתובת: .

הקריטריונים להגשת מועמדות:

1. חברה הנמצאת בשלב ניסויים קליניים, בתחום הביו-פארמה, מכשור רפואי או אבחון, אשר צברה נתוני ממצאים, אותם ניתן להציג לשותף אסטרטגי ו/או למשקיע פוטנציאלי.

2. חברה הנמצאת בשלב טרום-קליני מתקדם של בדיקת היתכנות, המפתחת טכנולוגיה ייחודית, אשר צברה נתוני ממצאים, אותם ניתן להציג לשותף אסטרטגי ו/או למשקיע פוטנציאלי.

3. חברה בתחום של ביוטכנולוגיה תעשייתית, ביוטכנולוגיה סביבתית, או ביוטכנולוגיה לתחום הקלינטק, בעלת מוצר המוכן לשלב הביטא.

4. חברה המפתחת מוצרים חדשניים מבוססי AgBio בשלב היתכנות מתקדמת במוצרים/גידולים חקלאיים.

5. חברה המפתחת טכנולוגיות חדשניות בתחום בריאות דיגיטלית, עם מוצר המוכן לבדיקות באתרי ביטא.

החברות שיבחרו למשלחת יזכו בהצגה בביתן הלאומי, הכנת מיצג גרפי של החברה והטכנולוגיה, השתתפות בקטלוג הכנס, כניסה למתחם התערוכה, גישה למנוע הפגישות של הכנס, קיום פגישות בביתן הישראלי והשתתפות באירועי חשיפה ומפגשים שיתואמו לחברי המשלחת הישראלית לצד הכנס, בעלות של 1000$ לחברה.

ישראל שמאי, מנהל שת"פ 'אמריקות' ברשות החדשנות מציין כי: "חברות שהשתתפו בעבר בכנסי הביו-מד בארה"ב ביוזמת רשות החדשנות, דיווחו לאחר מכן על עסקאות חשובות, גיוס מימון, הסכמי שת"פ וקשרים עם שותפים אסטרטגיים כתוצאה ממפגשים שהתקיימו במהלך הכנס". עוד מוסיף שמאי כי בגזרת השיתופי הפעולה עם אמריקה, מפעילה רשות החדשנות מספר מסלולי שת"פ ייעודיים לתחום מדעי החיים, בהם המסלול לחברות פארמה בקרן בירד, תוכנית השת"פ עם CIRM- המכון הקליפורני המממן מחקר וניסויים קליניים בתחום תאי גזע, ותוכנית חדשה עם בייקרסט - ארגון קנדי-אמריקאי המאגד בתי חולים ובתי אבות למימון מתן תוקף של פתרונות רפואיים לאוכלוסייה המתבגרת.

אבי חסון, יו"ר רשות החדשנות: "ישראל הופכת בשנים האחרונות למעצמה בתחום מדעי החיים וטכנולוגיות מדעי החיים. 98 חברות ישראליות חדשות נוספות לרשימת החברות הביו-טכנולוגיות בכל שנה. ברשות החדשנות אנו פועלים רבות לחיזוק תעשיית מדעי החיים בישראל באמצעות תוכניות הזנק, תשתיות טכנולוגיות, כלי מימון ופלטפורמות השת"פ שאנו מפעילים עם למעלה מ-50 מדינות ואיזורים בעולם. ארה"ב היא ללא ספק המובילה העולמית של תעשיית מדעי החיים, ומכאן חשיבות השתתפותנו בביתן חדשנות לאומי בכנס העולמי המרכזי הנערך כאן".