ראש האופוזיציה לנשיא הסנאט הצרפתי: "על כל מנהיג שמגיע ארצה לפגוש את הורי סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול" הרצוג על ועידת פריז: "ישראל לעולם לא תוכל להשלים עם הסכם כפוי. הסכם שלום רק במשא מתן ישיר"

צילום: לשכת ראש האופוזיציה
צילום: לשכת ראש האופוזיציה

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, נפגש הבוקר בירושלים עם נשיא הסנאט הצרפתי, ז'ראר לארשה, בעת ביקורו הרשמי הראשון בישראל מזה מספר שנים ועם משלחת חברי הסאנט בראשותו. לפגישה הוזמנה על ידי ראש האופוזיציה, לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין ז"ל, שנהרג ברצועת עזה בעת מבצע צוק איתן וגופתו מוחזקת בשבי החמאס.

בפנייתה לאורח אמרה לאה גולדין, בהתרגשות, וביקשה ממנו ומדינתו לעזור בהשבת בנה משבי החמאס. הרצוג אמר בפגישה כי יש להפעיל לחץ על מדינות התומכות בחמאס כגון, תורכיה וקטאר, "על כל מנהיג שמגיע ארצה לפגוש את הוריהם של סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול, להבין את מצוקת ההורים ולעזור בהשבת החיילים החטופים, שהינה מעשה הומניטרי מובהק." הרצוג העלה בנוסף גם את עניינו של האזרח הנעדר אברה מנגיסטו. לארשה הגיב בהתרגשות והבטיח לפעול בעניינם.

בנוסף הזהיר הרצוג את אורחיו מפני קבלת החלטות חד צדדיות כנגד ישראל בוועידת השלום בפריז שתתקיים ב-15 לחודש בצרפת ואמר ללארשה כי, "כל הסכם כפוי בינלאומי פועל כנגד האינטרסים של כל מי שרוצה לראות הסדר בין הישראלים לפלסטינים וכי ישראל לעולם לא תוכל להשלים עם הסכם, שייאלץ אותה להתפשר על ביטחונה". עוד הוסיף ראש האופוזיציה כי, "כל הסכם שלום בין הישראלים לפלסטינים, יגיע אך ורק באמצעות משא ומתן ישיר וכנה בין שתי הנהגות העמים, במסגרת מהלך מדיני כולל עם המדינות המתונות באזור וכי החלטות כופות פועלות כנגד השלום.