הוסרה חסינותו של ח"כ באסל גטאס לצורך חיפוש ומעצר - יו"ר הכנסת מסר הודעה למליאת הכנסת בדבר ויתור ח"כ גטאס על חסינותו. מליאת הכנסת התכנסה היום אחה"צ לדיון מיוחד במטרה לאשר את החלטת ועדת הכנסת מאמש. כזכור, ועדת הכנסת החליטה אמש להסיר את חסינותו של ח"כ באסל גטאס לצורך ביצוע חיפוש ומעצר. אולם, ח"כ באסל גטאס הודיע היום בצהריים ליו"ר הכנסת כי הוא מוותר מיוזמתו על החסינות. בשל כך, המליאה התכנסה רק לצורך מסירת הודעה על פנייתו של ח"כ באסל גטאס. חסינותו של ח"כ באסל גטאס הוסרה עם הודעת יו"ר הכנסת על הוויתור במליאה.

גטאס ביקר אסירים השפוטים בגין רצח ועבירות ביטחון. בחקירה הוא טען שהוא לא ידע מה היה במעטפות
גטאס ביקר אסירים השפוטים בגין רצח ועבירות ביטחון. בחקירה הוא טען שהוא לא ידע מה היה במעטפות

יו"ר הכנסת ח"כ יולי יואל אדלשטיין אמר בדיון "ועדת הכנסת החליטה אתמול, כי היא מקבלת את בקשתו של היועץ המשפטי לממשלה ומציעה לכנסת ליטול מחה״כ באסל גטאס את חסינותו בפני חיפוש ואת חסינותו בפני מעצר, והכול בקשר לחקירה שנפתחה נגדו ביום 18.12.2016 בחשד כי העביר טלפונים, ציוד נלווה ומסמכים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות. החלטת הוועדה נועדה לאפשר למערכת אכיפת החוק לנקוט בפעולות שיאפשרו להמשיך ולברר את החשדות העומדים נגד חה"כ גטאס בפרשה האמורה. לאחר שהתקבלה החלטה זו, הודיע לי חה"כ גטאס בכתב כי הוא מסכים לנטילת החסינות. בהתאם לחוק החסינות, נטילת החסינות נכנסת לתוקף עם מתן הודעתי זו לכנסת.

מובן מאליו כי חסינות במדינה דמוקרטית היא כלי חשוב ביותר לביצוע משימות. יחד עם זאת, אני מקבל בסיפוק את ההחלטה שנתקבלה אמש פה אחד. אסור לנו לאפשר פעילות עבריינית. באופן אישי, בימים האחרונים חסר לי עוד קול של מייצגי הציבור הערבי. אני מצפה לשמוע את נציגם. קולם לא נשמע. אני מפציר בעמיתי, תפסו מקלדת או מיקרופון ותגידו משהו לציבור שממתין למוצא פיכם.

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש מסר למליאה את החלטת ועדת הכנסת אמש. קיש הוסיף ואמר "החוק מחייב לאפשר לחברי הכנסת שעניינם נדון בוועדה להשמיע את דברם, והם אף רשאים להיות מיוצגים על ידי עורך-דין או על ידי חבר כנסת אחר. חבר הכנסת גטאס בחר שלא להיות נוכח בדיון או לשלוח מישהו שייצגו ולכן הדיון התקיים בהיעדרו.

ההחלטות הללו אינן קלות, ואולם הפעם מדובר בהחלטה מתבקשת ומתחייבת, שאושרה בוועדה פה אחד, וזאת בשל מסכת האירועים הבלתי-יאמנת שפורטה בבקשתו של היועץ המשפטי לממשלה. גטאס ביקר אסירים השפוטים בגין רצח ועבירות ביטחון. בחקירה הוא טען שהוא לא ידע מה היה במעטפות. היועמ"ש אמר שהחקירה טרם הסתיימה אולם הוא ביקש מהכנסת ליטול את חסינותו לצורך מיצוי החקירה. אני מבקש לומר כי אסור שתהיה כאן ואין כאן משום האשמה כלפי מגזר שלם או כלפי מי מחברי הכנסת מלבד מעשיו החמורים של חה״כ גאטס. ידע כל חבר כנסת כי חסינותו לא תשמש כלי לפגיעה בדמוקרטיה ולא תנוצל נגד בטחון ישראל.

כאמור, יו"ר הכנסת הודיע כי חסינותו של ח"כ באסל גטאס הוסרה עם הודעתו על הוויתור במליאה.