ח״כ אחמד טיבי בצעדת החופש הישראלית-פלסטינית על חוק ההסדרה: "זו לא הסדרה, זו גזילה - חוק שבא לעשות לגליזציה לשוד קרקעות"מאות ישראלים ופלסטינים צעדו ביום שישי (16.12) סמוך למחסום המנהרות בצעדת החופש הישראלית-פלסטינית ה- 12, במחאה על גזל הקרקעות הממוסד שיביא איתו חוק ההסדרה. בהפגנה, בהובלת תנועת "לוחמים לשלום" בשיתוף עם "עומדים ביחד", השתתפו: ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת/חד"ש) ח"כ אחמד טיבי וח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת/תע"ל), וכן לורה ורטון, חברת מועצת העיר ירושלים מטעם מפלגת מרצ.

בצעדה זו ציינו המפגינים שנה לצעדות החופש של תנועת "לוחמים לשלום" בשיתוף עם תנועת "עומדים ביחד". צילום:  עומדים ביחד
בצעדה זו ציינו המפגינים שנה לצעדות החופש של תנועת "לוחמים לשלום" בשיתוף עם תנועת "עומדים ביחד". צילום: עומדים ביחד

בסיום ההפגנה הופיעו בה תאמר נפאר ויוסי צברי. בנאומו של ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת/תע"ל), הוא התייחס לחוק ההסדרה ואמר עליו: "זה מכבסה. זו לא הסדרה, זו גזילה. זה חוק שבא לעשות לגליזציה לשוד הקרקעות הגדול ביותר בהיסטוריה המודרנית - הכיבוש מ- 67. זו לא הסדרה. אין נפקדים. לאדמות האלה יש בעלים. אברהים, או יוסף או מרים - יש להם שמות. הם שם, גוזלים מהם את אדמתם. מונעים מהם לעבד את האדמה החקלאית. ובסוף באים להעביר אותם מעמונה למקום אחר על ההר. מה זה ההר הזה? אלה אדמות השייכות לתושבי המקום, לפלסטינים. ואי אפשר להעביר גזילה לגניבה.

וגם את המתנה שנתניהו ובנט - השודדים, שודדי הקרקעות, דחו. ולכן כשעמונה תפונה היא צריכה להיות הוכחה שכל ההתנחלויות חייבות להיות מפונות כדי שתקום מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל."לורה ורטון, חברת מועצת העיר ירושלים מטעם מפלגת מרצ, אמרה בהפגנה: "אנחנו צריכים לשנות כיוון, למאבק אחר, מאבק לא אלים - כמו שאנחנו רואים כאן. מהטמה גנדי שחרר את עמו בלי להרים אבן. והוא שחרר את מה שהיה האימפריה הכי חזקה באותו זמן. אנחנו נאבק וננצח כי אנחנו צודקים. כי צריכה לקום פלסטין והיא צריכה לקום לצד מדינת ישראל. הדבר הכי חשוב - שאנחנו צריכים לעמוד ביחד, ישראלים ופלסטינים.

ואני בתור ירושלמית גאה לעמוד כאן יחד איתכם ולהיאבק למען פלסטין ולמען ישראל." בצעדה זו ציינו המפגינים שנה לצעדות החופש של תנועת "לוחמים לשלום" בשיתוף עם תנועת "עומדים ביחד", בהן ישראלים ופלסטינים, ערביות ויהודיות – צועדים מדי חודש בסמוך למחסום המנהרות, ומציבים אלטרנטיבה של שותפות ושל תקווה. בצעדות קוראים המפגינים לסיום הכיבוש באמצעים בלתי אלימים, לעמידה משותפת אל מול השנאה, הגזענות, ההסתה והאלימות.