אף אחד לא יודע מה יעשה דונלד טרמפ, בטח לא במזרח התיכון, וכבר יש כאלה שמפנטזים על חיסול פיתרון שתי המדינות. הם כמובן פינטזו על זה עוד לפני שטרמפ נבחר.

אפילו טרמפ לא יודע
אפילו טרמפ לא יודע

בהתייחסות ראשונה (ואחרונה) לנושא הישראלי פלשתיני אמר טרמפ שהסדר במזרח התיכון יהיה "הישג אדיר", אבל ברור שלאיש אין מושג על מה הוא מדבר וההערכות הן שהוא עצמו מכיר בזה.

במבחן הראשון הוא אמור להעביר את השגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים 'כבר ביום הראשון לכהונתי' כפי שהצהיר במהלך הבחירות כאשר רצה לקנות את הבוחרים היהודים. אם הוא יהיה עקבי בכל השטויות שפלטוחזר בו פלט וחזר בו במהלך הקמפיין אף פרשן רציני לא לוקח את ההבטחה הזו ברצינות, למעט המתנחלים שכזכור פתחו שמפניות עם היבחרו ומיהרו לפקוק אותם כאשר גל אנטישמי גאה בהשראת ניצחונו.

השמועות האחרונות בוושינגטון אומרות שחתנו של הנשיא הנבחר קושנר יהיה שליח מיוחד למזה"ת עקב כישוריו היוצאים הכלל כיהודי, ומיט רומני אמור להיות מזכיר המדינה.

אין שום אינדיקציה בטח לא היגיון בכל שהשניים האלה, או כל מינוי אחר, יבטלו את ההחלטה על שתי מדינות.

א. אין להם שום הצעה אחרת.

ב. טרמפ פתח מספיק חזיתות נגד העולם כדי שלא ייקח על עצמו חזית נוספת. הנכון הוא לעשות בדיוק מה שעושה ראש הממשלה : להמתין ולראות כיצד יטפל הנשיא המכהן עדיין, ברק אובמה, בהצעות שיועלו במועצת הביטחון בחודש הבא.