ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד: "נתניהו לא רוצה לתקן את דרכי עבודת הקבינט, אלא רק לצאת בשלום מדוח המבקר."

ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת "יש עתיד". צילום: אלעד גוטמן
ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת "יש עתיד". צילום: אלעד גוטמן

לדבריו, "גם צה"ל מודה היום שלא היה מוכן למנהרות, אבל ראש הממשלה לא תיקן דבר מהכשלים שהוא אחראי להם. חוק הקבינט שאני מעלה מחר נועד לתקן אותם, ורוב חברי ועדת השרים לחקיקה יודעים זאת. אני קורא להם להצביע לפי צו מצפונם בעניין הזה, כי מדובר בחיים ומוות".

הבוקר הופיע ח"כ עפר שלח, חבר וועדת החוץ והביטחון בשבת תרבות בתל אביב ואמר: "דוח המבקר על הפנסיות מציג תמונה קשה של הפקרות וחוסר שקיפות. התוצאה היא שחלק הולך וקטן של ההוצאה לביטחון אכן מופנה למה שמעניק ביטחון, ועומס כבד על הכלכלה הישראלית. האמירות של המבקר על ההסכם בין כחלון ליעלון מאשרות את מה שאמרתי כשנחתם: שר האוצר מתחמק מלעסוק בנושאים הכבדים ביותר של משרדו, ומשרד הביטחון ממשיך להיות שליח הצבא במקום מי שמפקח עליו"

בשאלה אודות עתיד התאגיד אמר: "מה שמוביל את ראש הממשלה פה זה לא רק רצון לשלוט ויחס אובססיבי כלפי התקשורת, אלה לתחזק תחושה של מלחמה כנגד התקשורת ודרך זה לתחזק תחושה של פילוג ושיסוי של חלקים בחברה אחד בשני, שהם אולי חשובים יותר מהתוצאה הסופית של עתיד התאגיד. רה"מ לא רוצה שהתקשורת תמות אלא שהיא תחייה על הברכיים. זה מה שמשאיר את ראש הממשלה עם תחושת עוצמה".