העונה היפה של המדבר הגיעה ואיתה הזמן וההזמנה לארוז את מזרון היוגה ולצאת למסע אל המדבר ואל עצמנו.

כלים

זו השנה השביעית שהערבה תארח על פני 200 הק"מ שלה, כאלף מתרגלי יוגה ב 46 סדנאות עם עשרות מהמורים המובילים בארץ ובעולם. אירוע היוגה המרכזי והגדול ביותר במזרח התיכון חוזר, ומזמין מתרגלים חדשים וותיקים להשאיר את טרדות היומיום מאחור, ולהגיע לסופשבוע שכולו יוגה, בריאות ורוגע. אירוע יוגה ערבה מציע תרגולים שונים ומגוונים הנעים בין שיטות יוגה מסורתיות לזרמים חדשניים, בין יוגה תרפיה ליוגה באוויר ובמים, בין תרגולים מדיטטיביים לספורטיביים, ובין תזונה ואורח חיים מודע למוזיקה וטבע. אחד החידושים המיוחדים השנה הוא שיתופי הפעולה הרבים של מורים שונים מזרמים שונים וגם עם מוזיקאים, אשר יחד בנו סדנאות ייחודיות. בערב שישי ייפגשו כל באי יוגה ערבה בפארק תמנע לתרגול משותף, ארוחת ערב מזינה וטעימה ומופע מוזיקאלי מהפנט.

האירוע יתקיים ב 3-5 בנובמבר, 2016

כמיטב המסורת, אירוע יוגה ערבה חוזר בשנה השביעית אל נופי המדבר הקסומים ומזמין את כולם – מהמתוודעים החדשים למזרון היוגה ועד למורים המנוסים - לסופשבוע של תרגול עומק, ארוחות טבעוניות מזינות וטעימות ואל שלוות המדבר.

בין המורים שמגיעים במיוחד מחו"ל לאירוע ניתן למצוא את סוואמיג'י ג'וטירמאיה, מהודו, שגריר עמותת Art of living שיעביר לנו את 'תוכנית השמחה' וינסה ללמד אותנו להתחבר למקור בלתי נדלה של אושר, סטפנו בנדנדי ינחה סדנת איינגר ויעזור לנו להעמיק את ההבנה הפנימית והקשר אל החיצוני, נגה וייס הריינטו תגיע מאינדונזיה כדי לאזן אותנו דרך ה'ין יוגה' ותלמד אותנו לשחרר – פיסית ומנטלית ודיוויה רולה מהודו תדריך אותנו להתמסר להתכנסות החושים בזמן שהיות ממושכות בתנוחות לצלילי המוזיקה.

מוטיב מרכזי ייחודי השנה הוא שיתופי הפעולה בין מורים שונים המגיעים מזרמים שונים ומשיטות מגוונות, וגם עם מוזיקאים לסדנאות יוגה המשלבות מוזיקה. ברבות מהסדנאות השנה ישולבו כלים מוזיקאליים – מצלילי קערות טיבטיים ואוברטונים דרך שירה ומנטרות ועד למוזיקה אלקטרונית. שיר סופר ישתף פעולה עם ענת גולד ויחד ירכיבו את המפגש הקסום – 'יוגה וצלילים', מסע של הרפיה לתוך תנוחות היוגה בתוך הנשימה וצלילי הקערות הטיבטיות. ברק סרילן ורוני מקאטו, מקימי פרויקט ההארטביט חברו אל אלית בר שדה והם מבשלים את סדנת 'אמנות ההקשבה' המשלבת תנועה, ריקוד, מדיטציה ויוגה עם מוזיקה אלקטרונית רכה. אסנת אלכביר, אמנית שירת המנטרות והראגה המובילה בארץ, תארח מורים בסדנת 'נדה יוגה' שהיא מסע מדיטטיבי דרך היוגה של הצליל.

שיתופי הפעולה שיתקיימו בין המורים השונים לא הוגבלו רק לתחום המוזיקה, ושילובים בין מורים ושיטות שונות יהיה נושא מרכזי השנה. אתי ישעיהו וורדית קיפר יצרו סדנא המשלבת בין יוגה, מגע ואיורוודה. חלי ואלפונסו טרשל יעבירו את סדנת 'תאי יוגה תרפי', המשלבת את העיסוי התאילנדי עם תנוחות מעולם היוגה. דריה איל תארח את שרון ינובסקי קפלן בסדנא המותאמת כתרפיה לאצנים ואורית אופיר תארח את ד"ר דן קרת לסדנא שתציע דרך להטמיע את ערכי היוגה בחיי היומיום לעבר חיים בריאים ומאוזנים.

היוגה יוצאת מהמזרון ומהמסורת, והשנה בין הסדנאות תוכלו למצוא סדנת יוגה אווירית עם רותם מורדוך, יוגה במים עם דוריה נווה ויוגה על גלשן עם קרן אורוסה. מלבד לתרגול הפיסי, ניתן למצוא גם סדנאות אשר נותנת דגש רב יותר לאלמנטים נוספים הקיימים בתורת היוגה, מעבר לתרגול הפיסי המוכר, ובהם תזונה, איורוודה, תרגילי נשימה, מדיטציה, בניית אורח חיים מודע ועוד.

בערב שישי יתאספו כל אלף המתרגלים מכל קצוות הערבה לערב האיחוד בפארק תמנע. למתרגלים תינתן הבחירה בין התרגול המסורתי של 108 ברכות השמש עם דיוויה רולה שמגיעה אלינו מהודו בליווי מוזיקה אלקטרונית מהעולם של יותם אגם, לבין מסע מדיטטיבי שינחה נציג עמותת Art of living, סוואמיג'י ג'וטירמאיה – גם הוא מהודו, בליווי קערות טיבטיות וכלים נוספים של שיר סופר. לאחר מכן תוגש ארוחת הערב החגיגית על גדת האגם. את השבת נקבל עם מעגל השירה של להקת "אורות" ובליווי עטאף מלהס, מוזיקאי שיגיע אלינו מירדן, ונקנח בהופעה החיה מקפיצה של המוזיקאי המוכשר יוגב חרובי.

"יוגה ערבה" יתקיים בתמיכת המועצות האזוריות ערבה תיכונה, דרומית וחבל אילות, משרד התיירות, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, והחברה לפיתוח הנגב.