מחקרים רבים מראים מעל לכל ספק כי ארוחת הבוקר הינה ההחשובה ביותר, מכל הארוחות שניתן לצרוך במהלך היום. שף סימו בן חובל, הבעלים של מסעדת "פטרה", מסביר כי "חשוב לאכול ארוחת בוקר, בעיקר לאחר הלילה, בו הגוף עבר מעין צום.

כלים
ארוחת בוקר במסעדת פטרה באשדוד. חיונית לגוף (צילום: עידן גרוס)
ארוחת בוקר במסעדת פטרה באשדוד. חיונית לגוף (צילום: עידן גרוס)

לא סתם אומרים שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביום. הגוף שלנו צריך אנרגיה זמינה כדי להתניע את המערכות ואם הגוף לא יקבל דבר בארוחת הבוקר הוא יתחיל "לבזבז" מהמאגרים שצבר בשביל לבצע פעילות יומיומיות פשוטות. אכילה בבוקר ממריצה את חילוף החומרים, המואט כאשר אנחנו ישנים, היא עשירה בדרך כלל בפחמימות המספקים לגוף את הסוכר הדרוש לפעילות המוח, בחלבונים החיוניים לחיזוק הגוף ובסיבים תזונתיים המעודדים רמה תקינה של כולסטרול בדם".

החשיבות של נוכחות חלבונים, שומנים וסיבים תזונתיים בארוחת הבוקר היא בין היתר לצורך האטה של המהירות שבה הסוכר בדם עולה לאחר האוכל. ככל שהארוחה תהיה יותר מורכבת ותכיל יותר רכיבים תזונתיים, הפחמימות שבמזון יוכלו לתת לנו אנרגיה שתישאר לאורך זמן רב יותר.

על פי מחקרים, נראה כי תזונתם הכוללת של אנשים האוכלים ארוחת בוקר, באופן קבוע, טובה יותר, לעומת תזונתם של אנשים המדלגים עליה, שכן אלו שאינם ארוחת בוקר, מקטינים את הסיכוי לצרוך את הכמות היומית המומלצת של רכיבי התזונה החיוניים לגוף.

המחקרים מצביעים על עובדה מעניינת לפיה אכילה של ארוחת בוקר תוך שעה מרגע היקיצה משפרת את תפקוד המחשבה, יכולת הלמידה והזיכרון. בנוסף, אנשים המדלגים על ארוחת הבוקר, נוהגים להשלים את צריכת הקלוריות, באכילת חטיפים וארוחות גדולות יותר, במהלך היום ובסופו. התוצאה היא, בדרך כלל, אכילת יתר והשמנה. אכילה בבוקר, גורמת לתחושה בלתי פוסקת של רעב.