עיריית בית שאן ומשרד השיכון ישיקו את פרוייקט "שיקום שכונות חוזר" במעמד השר יואב גלנט. ראש העיר רפאל בן שטרית: "חידוש פרוייקט שיקום שכונות בעיר לא נועד רק לקדם התחדשות עירונית בשכונות ותיקות אלא ליישם תפיסה המעניקה הזדמנות לבנות קהילה חזקה. אנחנו שמחים לשלב כוחות למען דיירי הדיור הציבורי ומברכים על ההחלטה של משרד השיכון. אני בטוח שהתכנית הזאת תימשך גם בעתיד"

בית שאן, פרויקט שיקום שכונות חוזר
בית שאן, פרויקט שיקום שכונות חוזר

ראש העיר רפאל בן שטרית יארח בבית שאן את שר הבינוי והשיכון האלוף במיל' יואב גלנט לביקור עבודה בעיר. במהלך הביקור, שייערך בתאריך 19.9.2016 יושק פרויקט "שיקום שכונות חוזר" בבית שאן. האירוע יתקיים בהשתתפות יו"ר עמידר, יצחק לקס, מנכ"ל עמידר, ראובן קפלן, סמנכ"ל עמידר, יוסי אבוטבול, נציגי מחוז צפון של משרד הבינוי והשיכון ומכובדים נוספים. התוכנית המיתולוגית של ראש הממשלה המנוח, מנחם בגין, ממשיכה בבית שאן, ובמסגרתה יעברו השכונות הוותיקות בעיר "מתיחת פנים", תוך שילוב פעילויות חברתיות וחינוכיות.

בית שאן נבחרה להיות חלק מ-40 הערים בהן יפעל בשנית פרוייקט שיקום שכונות. ראש העיר הסביר כי, התוכנית כוללת שיקום פיזי של מבנים והקמה של שטחים ציבוריים והיא משלבת פעילויות חברתיות ותוכניות לפיתוח מנהיגות קהילתית. מלבד שיפור תנאי הדיור והפיכת הסביבה לנעימה ובטוחה יותר, יחוזקו המבנים ויוקמו מרכזי נוער, שיכללו פעילויות חברתיות, סדנאות וקורסים מגוונים.

ראש העיר יפתח את הביקור בסקירה כללית ויציג בפניו של השר גלנט ופמלייתו את התפתחותה וצמיחתה של העיר בשנים האחרונות. לאחר מיכן יגבשו השניים תכנית עבודה לשנים הקרובות. בסיום הביקור, כאמור, ישיק שר השיכון את הפרויקט בעיר סמוך למתחמי המגורים בשיכון ט' (מתחם ה - 800).

בבית שאן עמידר היא החברה המבצעת את התוכנית. במסגרת הפרוייקט שופצו עד כה בניינים והמרחב הציבורי שלהם במתחם ה - 600 בשכונת אליהו ומתחם ה 700 בשכונת טירת צבי. מתיחת הפנים בשיכון ט' תכלול שיפוץ עמוק ויסודי לדיירי 'מתחם ה – 800' (רחוב אהבת ציון ויצחק שמש במעטפת המבנים - 827 828 840 841 847). המבנים האלה יעברו שדרוג וחיזוק מפני רעידת אדמה. הפרוייקט, שעלותו נאמדת בעשרה מיליון ₪, יתבצע חרף העובדה שמדובר במבנים שמרבית הדירות בהם הן בבעלות פרטית ואינן שייכות למאגר הדירות של הדיור הציבורי.

במסגרת הפרוייקט, שינוהל בגישת התכנון העירוני החדשנית - 'שיתוף ציבור' - ישודרגו המבנים הישנים וישנו את חזותם ללא היכר: כל המבנים יחוזקו על פי התקן, התשתיות יחודשו, ייערך שיפוץ למעטפת המבנים, יתבצעו שיפוץ והסדרת חדרי מדרגות, יוחלפו ריצופים ודלתות, יטופחו שטחים פתוחים ויבוצעו עבודות גינון. בנוסף, יופנה ויוקצה תקציב גם לתחום החברתי-קהילתי בשכונה.

תושבי השכונה קיבלו מראש העיר את הבשורה בשמחה רבה והודו לו בחום על העשייה הרבה שלו למען רווחת תושבי העיר. בן שטרית הודה למשרד השיכון על הקצאת תקציב ייעודי לשיפוץ הבניינים וגם לחברת עמידר, שתבצע את הפרוייקט. "אני שמח על ההחלטה להמשיך לפעול לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה באזורי הסיכון. חשוב לזכור כי הדיירים ייהנו בנוסף מפיתוח סביבתי ומשדרוג חזות המבנה וזה מבורך כשלעצמו. אני בטוח שהתכנית הזאת תימשך גם בעתיד", אמר בן שטרית והוסיף: "חידוש פרוייקט שיקום שכונות בעיר הוא לא רק מימוש הצורך לקדם התחדשות עירונית בשכונות ותיקות אלא יישום תפיסה המעניקה הזדמנות לבנות קהילה חזקה בפרויקט הטבוע בחותם של צדק חברתי".