מנהל בית ספר תובע את הביטוח הלאומי : "קיבלתי התקף לב בגלל שביתת התלמידים". ראש המועצה המקומית כעס עליו ששיחרר את המורים לביתם והמנהל חש כאבים בחזהו * אושפז ועבר ניתוח מעקפים * בית הדין לעבודה יפסוק האם יש קשר בין האירועים

עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה
עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה

שביתה בבתי הספר היא לעתים גורם משמח לתלמידים, אולם למנהל אחד מבתי הספר באזור הצפון, השביתה הזאת גרמה לו לדבריו לקבל "התקף לב" ועתה הוא תובע מהביטוח הלאומי להכיר באירוע כ"פגיעה עבודה".

באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה, שממתמחה בתביעות ביטוח לאומי ונזקי גוף, טוען המנהל, בשנות ה-60 לחייו כי לפני כשנה כאשר היתה שביתה כללית במגזר הערבי במחאה על הריסת בתים, הוא הגיע לבית הספר וכאשר נוכח בשעה 11.00שאף תלמיד לא הגיע, החליט לשחרר את המורים לביתם והודיע על החלטתו למועצה המקומית שהיא המעסיקה שלהם. לדבריו בתוך דקות קיבל טלפון מהמועצה ונאמר לו ש "ראש המועצה נרגז, המום וזועם מהחלטתו לשחרר את המורים".

המנהל חש לפתע לחץ בחזה ונסע לביתו. כעבור כשעה קיבל טלפון מהמפקח על בית הספר שסיפר לו שוב שראש המועצה נסער ונרגז. המנהל הבן מהשיחה שהוא יוזמן לשימוע ועלול להינזף. לדבריו "הכאבים בחזה והלחץ התגברו הוא חש זיעה וראייה מטושטשת" הוזעקה לו ניידת טיפול נמרץ הוא הועבר לבית חולים בצפון שם נקבע כי עבר התקף לב ובהמשך הועבר לבית החולים "שיבא" לניתוח מעקפים.

בביטוח הלאומי טענו שאוטם שריר הלב נבע "ממחלה טבעית" ולא כתוצאה מעבודתו של המנהל לכן אין להכיר בכך כ"תאונת עבודה". כאמור, בית הדין לעבודה יפסוק עתה האם יש קשר בין התקף הלב לשביתת התלמידים.