חרף התנגדות הממשלה וועדת השרים לחקיקה, אישרה היום ועדת העבודה והרווחה של הכנסת פה אחד לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חברי הכנסת עליזה לביא, מיקי זוהר, מיכל בירן ויעל גרמן, לפיה כל עובד, ולא רק שומר מצוות, יהיה רשאי לסרב לעבוד ביום המנוחה השבועי (אשר נקבע על פי דתו)

כלים
יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו)
יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו)

יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), אמר בדיון: "עם כל הכבוד לאזהרות שקיבלנו, הכנסת אינה מחויבת להתיישר לפי עמדת הממשלה או ועדת השרים. הצעת החוק הזאת ראויה חברתית והיא תקודם. לקראת הקריאות הבאות, נוכל להעמיק בהצעת החוק ולהמשיך להידבר בקשר לסעיפיה".

ח"כ עליזה לביא: "הצעת החוק מתקנת אפליה בין אנשים דתיים ואנשים לא דתיים. רק לדתיים מותר כיום לא לעבוד ביום המנוחה. השבת היא נחלתם של כל היהודים באשר הם, לא רק דתיים. זה משקף תפיסה סוציאלית שוויונית. יש לאפשר לכל יהודי או יהודיה לעצור לרגע, לנוח ולהפסיק את מירוץ החיים".

ח"כ מיקי זוהר: "שר התיירות טען בפני כי ענפים כמו התיירות עלולים להיפגע בשל האפשרות לסרב לעבוד בשבת, אך רוב העובדים במלונאות כלל אינם יהודים, ומי שכן יודע מלכתחילה שעיקר הכנסתו צפויה להיות מיום זה ולא יסרב לעבוד בו. בנוסף, כדי לא לעבוד בשבת עובד נדרש עד היום להכריז על עצמו כשומר מצוות, ואז ערכו בעיני המעסיק פוחת".

עורכות הדין סיגל סודאי מאיגוד לשכות המסחר ומיכל וקסמן-חילי מהתאחדות התעשיינים, ביקשו להחריג מהצעת החוק את הענפים שקיבלו היתר לעבוד בשבת. "היתר כזה ניתן במשורה לאחר שנבחן בקפידה", ציינה סודאי. "המשק זקוק לכך", אמרה וקסמן-חילי.